hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیفـــون به تورم جواب رد داد

آیفـــون به تورم جواب رد داد

با عرضه آیفون سالگرد ١٠ سالگی اپل طی‌ سال گذشته میلادی، اپل حالا با سه دیوایس جدید به میدان بازگشته و می‌خواهد بسیاری از ابداعاتی که در آیفون X بنیان گذاشته بود را ادامه دهد.

با عرضه آیفون سالگرد ١٠ سالگی اپل طی‌ سال گذشته میلادی، اپل حالا با سه دیوایس جدید به میدان بازگشته و می‌خواهد بسیاری از ابداعاتی که در آیفون X بنیان گذاشته بود را ادامه دهد. با سه آیفون تازه معرفی‌شده، دکمه هوم حالا رسما به دیار مردگان پیوسته و از این پس Face ID اصلی‌ترین روش برای بازکردن قفل امنیتی آیفون‌ها خواهد بود. اپل واچ سری ٤ ارتقایافته هم دیوایس دیگری است که تازه معرفی شده و اواخر ماه‌جاری میلادی به دست مشتریان می‌رسد.

آیفون XR در ماه اکتبر از راه می‌رسد

همان‌طور که انتظار داشتیم اپل بخشی از کنفرانس خود را به رونمایی از آیفون ارزانقیمت XR اختصاص داد که برخلاف دو مدل پیشرفته‌تر، در رنگ‌های بیشتری عرضه می‌شود. در قیاس با آیفون X، آیفون XR حاشیه‌هایی اندک قطورتر دارد، نمایشگر ٦,١اینچی‌اش از نوع LCD است و به جای ٣D Touch، از بازخورد لمسی روی نمایشگر برای بازکردن اپلیکیشن دوربین، بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه پشتیبانی می‌کند.
آیفون XR به چیپست A١٢ بیونیک مجهز شده و از دوربینی معمولی با سنسور واحد ١٢ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ٧ مگاپیکسلی (درست مثل XS وXS Max) بهره‌مند شده است. اپل می‌گوید عمر باتری این دستگاه حدودا ٩٠ دقیقه از آیفون ٨ پلاس بیشتر خواهد بود. آیفون رنگارنگ XR از ١٩اکتبر (٢٧ مهرماه) با قیمت ٧٤٩ دلار به‌ازای مدل پایه ٦٤ گیگابایتی برای پیش‌خرید در دسترس قرار می‌گیرد و یک هفته بعد به دست مشتریان خواهد رسید.

قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت در آیفون‌های ٢٠١٨ چگونه کار می‌کند؟
برای نخستین‌بار در تاریخ اپل، آیفون‌هایی معرفی شدند که از دو سیم‌کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند. آیفون‌های XS و XS Max در واقع هنوز به یک درگاه برای سیم‌کارت فیزیکی مجهز هستند، ولی اگر اپراتور مخابراتی شما یک روز شروع به پشتیبانی از استاندارد eSIM کرد، می‌توانید از قابلیت دو سیم‌کارت دستگاه استفاده کنید؛ در غیراین‌صورت، چندان امیدوار نباشید.
نکته مهم درباره استفاده از سیم‌کارت‌های دو اپراتور متفاوت در آیفون‌های سری XS این است که برای چنین کاری باید نسخه آنلاک دستگاه را خریده باشید؛ در غیراین‌صورت اگر از سیم‌کارت مبتنی بر CDMA یک اپراتور استفاده کنید، سیم‌کارت ثانویه از CDMA  پشتیبانی نخواهد کرد.
برای استفاده از eSIM کاربران باید طرح خود را از طریق یک کد QR که توسط اپراتور فرستاده می‌شود، فعال‌سازی کنند. ضمنا گفتنی است که امکان تعیین چند eSIM در یک دستگاه وجود دارد، اما در هر زمان تنها از یکی از آنها می‌توان استفاده کرد. اما اگر آیفون XS Max را در کشورهای چین و هنگ‌کنگ خریداری کنید، موضوع کاملا متفاوت خواهد بود. در این مناطق مدل متفاوتی از بزرگترین آیفون تاریخ عرضه خواهد شد که درگاهی مناسب برای دو سیم‌کارت فیزیکی دارد.

باز هم فست شارژ نیامد
اپل به تازگی از آیفون‌های ٢٠١٨ رونمایی کرده که اگرچه تفاوت‌های نسبتا آشکاری با هم دارند، اما در یک ویژگی اساسی مشترکند: همگی آنها از شارژر یکسانی بهره می‌برند، یعنی همان شارژر ٥ واتی ١٩ دلاری که سال‌هاست درون جعبه آیفون‌ها دیده می‌شود و در واقع یکی از ضعیف‌ترین شارژرهای بازار در حال حاضر است، حتی در مقایسه با شارژر همراه گوشی‌های اقتصادی.
جالب اینجاست که اپل پشتیبانی از شارژ سریع را سال گذشته به آیفون X و آیفون ٨ اضافه کرد، یعنی آیفون‌های جدید این شرکت از فناوری انتقال شارژ به واسطه USB پشتیبانی می‌کنند. بنابراین با استفاده از شارژرهای USB-C مانند شارژر ٣٠ واتی خود اپل (که برای مک بوک عرضه شده) می‌توان آیفون‌ها را با سرعت فوق‌العاده‌ای شارژ کرد. شارژر ٣٠ واتی همراه با تبدیل USB-C به لایتنینگ روی هم رفته ٦٨ دلار برایتان آب می‌خورد.البته برای شارژ سریع آیفون لازم نیست حتی اینقدر هم هزینه کنید. در واقع شارژر ١٢ واتی همراه آیپدها هم می‌تواند سرعت شارژ آیفون را به مراتب افزایش دهد و هزینه این قطعه هم در سایت اپل ١٩ دلار تعیین شده. بنابراین با توجه به هزینه یکسان شارژر ٥ واتی همراه آیفون و شارژر ١٢ واتی همراه آیپد، اپل بدون هیچ هزینه اضافی می‌توانست شارژ سریع را همراه آیفون به دست کاربران برساند اما به شکل عجیبی در برابر این کار مقاومت می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی با پشتیبانی از شارژ سریع، یک فست شارژر هم درون جعبه دارند.به هر حال با این حقیقت روبه‌رو هستیم که حتی پس از پرداخت حداقل ١٠٠٠ دلار برای آیفون XS و ١١٠٠ دلار برای آیفون XS Max  (که تا ١٤٥٠ دلار برای بالاترین مدل می رسد) باز هم از شارژ سریع خبری نیست. شاید به همین دلیل است که اپل نخستین کمپانی یک تریلیون دلاری تاریخ شده و دیگر شرکت‌ها هنوز به این جایگاه نرسیده‌اند.

همچنان خبری از شارژر بی‌سیم AirPower اپل نیست

رویداد بزرگ اپل برای معرفی آیفون‌های جدید شب گذشته برگزار شد که در کنار گوشی‌ها، از ساعت هوشمند «اپل واچ ٤» نیز رونمایی شد. اما غایب اصلی مراسم دیشب، شارژر بی‌سیم AirPower  بود که‌ سال گذشته توسط اپل معرفی شد.
کمپانی اپل که شارژر مورد بحث را طی مراسم رونمایی از آیفون X  و اپل واچ ٣ معرفی کرده بود، تاریخ عرضه آن را ‌سال ٢٠١٨ اعلام کرد اما حالا یک‌سال پس از مراسم مذکور، همچنان خبری از AirPower نیست و در رویدادهای مختلف اپل هیچ اشاره‌ای به این شارژر نشده است.
البته هنوز چندماه تا پایان ‌سال ٢٠١٨ میلادی باقی مانده و شرکت ساکن کوپرتینو فرصت دارد در این مدت به وعده‌های خود عمل کند، خصوصا اینکه براساس شایعات موجود، اپل در پاییز پیش‌رو یک رویداد معرفی آیپد برگزار خواهد کرد که فرصت مناسبی برای رونمایی از شارژر وایرلس AirPower خواهد بود.
با این حال موضوع دیگری که احتمال عرضه شارژر مورد اشاره را در ‌سال‌جاری کاهش می‌دهد، پاک‌شدن تمام آثار آن از وب‌سایت اپل است؛ به‌طوری که تنها در دو جا شامل فهرست نام‌های تجاری اپل و صفحه ایرپاد (تصویر بالا) با عبارت «درحال حاضر ناموجود» قابل رؤیت بوده و هرگونه اشاره به AirPower از سایر بخش‌های وب‌سایت حذف شده است.
عدم انتشار اخبار جدید از سوی اپل احتمالا ناشی از مشکلاتی در توسعه محصول جدید بوده که به سازگاری نرم‌افزاری با تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi یا فناوری مخصوص اپل برای شارژ همزمان چند دستگاه بازمی‌گردد.
گفتنی است با وجود شارژرهای بی‌سیم با کیفیت در بازار و خصوصا محصولاتی که با درنظرگرفتن آیفون‌های اپل طراحی شده‌اند، کمپانی ساکن کوپرتینو همین حالا هم نسبت به عرضه شارژر بی‌سیم خود زمان زیادی را از دست داده و با درنظرگرفتن شرایط کنونی، مسلما هنگام عرضه AirPower با رقبای قدرتمندی در بازار روبه‌رو خواهد شد.

آیفون XS و XS Max جدیدترین دیوایس ‌هزار دلاری شما خواهند بود.
اپل در جریان کنفرانس خود تقریبا هر آن چیزی که طی ماه‌های اخیر در شایعات و گزارش‌ها شنیده بودیم را تایید کرد. نام‌گذاری سه دستگاه، اندازه نمایشگر، نوع پنل نمایشگر، بهره‌گیری از چیپست A١٢ بیونیک، بهبودهای صورت گرفته در زمینه یادگیری ماشینی و عرضه مدلی با حافظه داخلی ٥١٢ گیگابایتی، تنها بخشی از این شایعات هستند که حالا رنگ حقیقت به خود گرفته‌اند.
اپل از آیفون‌های جدید خود یعنی آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR رونمایی کرد که در آن از نخستین تراشه‌ ۷ نانومتری استفاده می‌شود، دوربین قدرتمندتری دارد و توانایی تشخیص چهره‌ منحصربه‌فردی ارایه می‌کند. آیفون XR با طراحی مشابه از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار است. اما ماندگاری باتری در این تلفن‌ها همچنان سوالات زیادی باقی می‌گذارد.
در قیاس با آیفونX، آیفون‌های XS و XS Max به ترتیب عمر باتری نیم‌ساعت و یک ساعت بیشتر را ارایه می‌دهند. هر دو دستگاه از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند و کاربر قادر به تنظیم یک سیم کارت اصلی و یک سیم کارت ثانویه است، تا دقیقا بداند با کدام یک مشغول برقراری تماس بوده است.
اپل طبق روال گذشته‌اش جزییات زیادی از باتری‌های مورداستفاده در آیفون‌ها ارایه نکرد، بنابراین راجع به قدرت شارژدهی این تلفن‌های هوشمند باید کمی صبر کنیم، تا آزمایش‌های تخصصی‌تری روی خود گوشی‌ها انجام شود. اما با توجه به برخی اطلاعات ارایه‌شده توسط اپل می‌توان تا حدی شارژدهی باتری‌های آیفون‌های جدید را تخمین زد.
به نظر می‌رسد آیفون XR قوی‌ترین باتری بین همه‌ آیفون‌ها را ارایه کند، البته تفاوت‌های بسیار زیادی در این بین به چشم نمی‌خورد. اما به نظر می‌رسد باتری این آیفون کمی بیشتر از آیفون XS مکس ماندگار باشد. البته هر دوی آنها نسبت به آیفون ۸ پلاس حدود یک ساعت و نیم بیشتر قدرت شارژدهی دارند.
بنابراین همچنان نمی‌توان انتظار داشت آیفون‌های جدید را بدون استفاده از شارژر بتوانیم دو روز روشن نگه داریم، اما به هر ترتیب شاهد پیشرفت‌هایی در امر شارژدهی هستیم. بنابراین طبق اطلاعات بالا آیفون XR به‌صرفه‌ترین آیفون لقب خواهد گرفت که علاوه بر قیمت مناسب، بهترین شارژدهی را نیز خواهد داشت.

اپل واچ سری ٤ جواز سازمان غذا و دارو را دریافت کرد
اپل واچ سری ٤ هم دیوایس دیگری بود که متاسفانه از افشاگری‌ها در امان نماند. این مدل به‌روزرسانی‌شده نمایشگر بزرگتری دارد، به اسپیکر قدرتمندتری مجهز شده، بدنه‌اش ظرافت بیشتری یافته و از یک حلقه قرمز رنگ با قابلیت بازخورد لمسی بهره می‌برد. چیپ S٤ سرعت پردازنده را تا دو برابر افزایش می‌دهد و سنسور ژیروسکوپ جدید هم قادر به تشخیص سقوط از ارتفاع و برقراری تماس با فوریت‌های پزشکی است.اپل واچ جدید ضمنا قابلیت‌هایی در زمینه پایش سلامتی دارد و می‌تواند اتفاقاتی نظیر ضربان قلب کندتر از معمول و آریتمی قلبی را شناسایی کرده و نوار قلب ثبت کند. اپل می‌گوید که این دستگاه حالا جوازهای لازم را از سازمان غذا و دارو ایالات متحده دریافت کرده و می‌تواند به‌عنوان یک وسیله پزشکی استفاده شود. در اپل واچ سری ٤ کاربران باید انگشت خود را روی گردونه دیجیتال قرار دهند، سپس ساعت هوشمند، جریانی را به سینه می‌فرستد تا سیگنال‌های الکتریکی قلب را به صورت مستقیم پایش کند و نتیجه نهایی، دقت به مراتب بیشتر نسبت به پیش‌بینی براساس ضربان قلب است. اپل واچ سری ٤ با قیمت ٣٩٩ دلار بابت مدل مبتنی بر GPS و ٤٩٩ دلار بابت مدل مبتنی‌بر ارتباطات مخابراتی عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن از جمعه استارت می‌خورد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد