hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خوزستان| خسارتی که کمبود آب به نخیلات بهبهان وارد کرد

خوزستان| خسارتی که کمبود آب به نخیلات بهبهان وارد کرد

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان با اشاره به مشکلاتی که کمبود آب برای نخیلات این شهرستان به وجود آورد، گفت: امسال کمبود آب در بهبهان باعث شد تا خرمای تولیدی شهرستان از نظر کیفی حدود 60 درصد و از نظر کمی حدود 40 درصد کاهش داشته باشد.

کامبیز محسنی با اشاره به آغاز برداشت خرما از نخیلات این شهرستان اظهار کرد: برداشت خرما تقریبا از چند روز گذشته در بهبهان آغاز شده و حدود 20 روز نیز به طول می‌انجامد. با توجه به شرایط رطوبت هوا، عملیات برداشت از نخیلات انجام می‌شود.

وی افزود: سطح زیر کشت نخیلات در بهبهان حدود یک هزار و 450 هکتار است اما متاسفانه شرایط کمبود و شوری آب باعث شد تا از این سطح زیر کشت نتوانیم محصول مناسبی را برداشت کنیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان با اشاره به مشکلاتی که کمبود آب برای نخیلات این شهرستان به وجود آورد، تصریح کرد: امسال کمبود آب در بهبهان باعث شد تا خرمای تولیدی شهرستان از نظر کیفی حدود 60 درصد و از نظر کمی حدود 40 درصد کاهش داشته باشد.

محسنی ادامه داد: گرمای هوا اثر چندانی بر روی خرمای تولیدی در بهبهان نداشت اما شوری و مخصوصا کمبود آب مشکلات جدی را برای نخیلات و خرمای تولیدی شهرستان به وجود آورد تا کشاورزان نتوانند امسال آنطور که باید برداشت مناسبی داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد