hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| کشف یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته پوشک بچه در استان البرز

البرز| کشف یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته پوشک بچه در استان البرز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته پوشک بچه در استان خبر داد و گفت: پوشک های احتکار شده در بازار توزیع می‌شود.
علی‌اکبر مختاری در خصوص میزان و نحوه کشف پوشک‌های احتکارشده در استان البرز، اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته یک‌میلیون و پانصد هزار بسته پوشک نوزاد از یازده سوله در سه منطقه کمال شهر، شهرک صنعتی بهارستان و ساوجبلاغ کشف و ضبط‌شده است.
وی در خصوص رفع نیاز فوری شهروندان و ورود اقلام کشف‌شده به بازار، بیان کرد: برای برطرف کردن نیاز مردم، قبل از تشکیل جلسات دادگاه و صدور حکم نهایی، دستور توزیع اقلام با مسئولیت قضایی صادر می‌شود که در این راستا هفته گذشته، دستور توزیع پوشک کشف‌شده به سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز صادرشده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در خصوص سازوکار تزریق اجناس کشف‌شده از انبار محتکران به بازار مصرف، گفت: وظیفه توزیع و نظارت بر تزریق کالاهای احتکاری کشف‌شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت است و طی مکاتباتی دستورات لازم در این زمینه داده‌شده است.
مختاری در ادامه افزود: بر اساس دستورات صادرشده، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف به استقرار ناظران در سوله‌های اقلام مکشوفه شده است تا بر انبارگردانی، تعداد بسته‌های بارگیری شده تا رسیدن به مقصد و توزیع در بین مردم نظارت کامل داشته باشند.
وی ادامه داد: ناظران باید در مراکز توزیع حاضر باشند و بر اساس همین دستورالعمل خرید عمده پوشک غیرقانونی بوده و اولویت در توزیع با استان البرز است و تنها درصورتی‌که مازاد بر نیاز استان باشد به دیگر نقاط کشور ارسال خواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز همچنین درباره شیوه تعیین نرخ مصوب برای عرضه پوشک تشریح کرد: نرخ قانونی پوشک‌های احتکار شده بر مبنای ارز دولتی است و برای تعیین قیمت نهایی باید سازمان صنعت، معدن و تجارت از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استعلام کند تا مشخص شود واردات پوشک با ارز سه هزار و هشت‌صد یا چهار هزار و دویست‌تومانی انجام‌شده است.
وی با توضیح روش اتخاذشده برای برقراری عدالت در توزیع پوشک در سطح استان عنوان کرد: نسبت پراکندگی جمعیت و زنجیره‌های جمعیتی در تعداد مجاری عرضه پوشک در نظر گرفته می‌شوند و در این راستا دو اتحادیه اصناف سوپرمارکت‌ها و اتحادیه لوازم‌آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ دارای مجوز و بدون تخلف همکاری خواهند کرد.
مختاری درباره نگرانی مراکز توان‌بخشی برای تأمین پوشک مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی توضیح داد: در توزیع پوشک‌های نوزادی کشف‌شده مؤسسات تحت پوشش سازمان بهزیستی و کودکان شیرخوارگاه‌ها در نظر گرفته‌شده‌اند و حل مشکلات جامعه هدف بهزیستی با جدیت پیگیری خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد