hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ذخیره سد زاینده‌رود به خط قرمز رسید

ذخیره سد زاینده‌رود به خط قرمز رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به رسیدن ذخیره سد زاینده رود به خط قرمز، گفت: هر تصمیم برای سال آبی جدید منوط به ابلاغ برنامه منابع و مصارف سال آبی آتی خواهد بود.
حسن ساسانی ، در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود در روزهای پایانی سال آبی جاری، اظهار کرد: تیر ماه امسال، با توجه به درخواست سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان اصفهان مبنی بر توزیع آب برای کشت تابستانه، جلسه ای در وزارت نیرو تشکیل و مقرر شد با تصویب کارگروه سازگاری با کم آبی و رعایت خط قرمز آب شرب و ذخیره سد زاینده رود به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب در پایان شهریور ماه نسبت به توزیع آب کشاورزی اقدام شود.
وی افزود: با توجه به رسیدن ذخیره سد زاینده رود به خط قرمز آب شرب اصفهان، از بامداد جمعه ۲۸ شهریور ماه خروجی سد زاینده رود برای مصارف کشاورزی قطع شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه هر تصمیم برای سال آبی جدید منوط به ابلاغ برنامه منابع و مصارف سال آبی آتی خواهد بود، گفت: بنابر اظهارات سازمان هواشناسی، پاییز امسال بارش ها زیر خط نرمال خواهد بود.
وی در خصوص نگرانی برای تامین آب شرب اصفهان در پاییز پیش رو، تصریح کرد: با توجه به اینکه اولویت نخست آب منطقه ای تامین آب شرب اصفهان بزرگ است و با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت بهداشت، با پایش پیوسته ذخیره سد زاینده رود در تلاشیم آب شرب اصفهان را تامین کنیم، اما توصیه ما همچنان صرفه جویی در تمام مصارف است.
ساسانی همچنین تاکید کرد: علاوه بر کاهش خروجی سد زاینده رود و قطع تحویل آب برای کشت تابستانه، تحویل آب به بخش های صنعت و همچنین انتقال آب به یزد نیز به طور متناسب کاهش یافته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد