hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آینده اقتصاد مدیریت شهری؛ به فناوری اطلاعات وابسته است

آینده اقتصاد مدیریت شهری؛ به فناوری اطلاعات وابسته است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت حوزه آی تی در آینده جامعه شهری ،برایجاد منابع درآمدی جدید بر مبنای فناوری اطلاعات در عرصه اقتصاد مدیریت شهری تأکید کرد.
مشهد رویداد ایران -محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید از سازمان فاوا شهرداری مشهد و آشنایی با گزیده ‌ای از فعالیت ‌های این مجموعه که همراه تعدادی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر صورت گرفت، با تقدیر از اقدامات مؤثر این سازمان اظهار کرد: یکی از نکات مهم رویکرد مثبت سازمان فاوا شهرداری مشهد در زمینه مسائل اقتصادی است؛ یعنی یک مجموعه که در گذشته زیان‌ده بوده، امروز به خودکفایی رسیده و می‌تواند درآمد زا باشد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت ‌های سازمان فاوا در پشتیبانی نرم‌افزاری کل شهرداری مشهد افزود: جنس کار این مجموعه آماده کردن زیرساخت ها است، به همین دلیل کمتر دیده می‌شود اما نباید فراموش کرد که به ثمر رسیدن پروژه ها و کسب درآمدی اقتصادی حاصل از آن در نتیجه همین اقدامات زیرساختی است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تصدیق رویکرد هوشمندانه و دقیق سازمان فاوا شهرداری مشهد در زمینه هوشمندسازی، به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در پروژه‌های اخیر این سازمان همچون کیف پول یکپارچه شهروندی که با همراهی بخش خصوصی انجام می‌شود، اشاره و بیان کرد: لازم است که شهرداری از اتکا به سیستم درآمدهای کنونی و سنتی خود از حوزه ‌هایی نظیر شهرسازی فاصله بگیرد و ظرفیت‌های درآمدی جدیدی را برای آینده شهر ایجاد کند زیرا توجه به حوزه فناوری اطلاعات و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه حائز اهمیت است.
حیدری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هوشمندسازی بیش از آنکه یک پروژه باشد، یک پروسه است و شورای اسلامی شهر مشهد نیز آماده همراهی در پیشبرد اهداف هوشمندسازی است.
وی بر لزوم معرفی اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمندسازی به عموم مردم تاکید کرد و ادامه داد: دستاوردهای هوشمندسازی شهری باید به صورت ملموس و عینی به شهروندان معرفی و ارائه شود تا مردم بتوانند از آن بهره ببرند که این امر اهمیت ویژه ‌ای در خصوص سالم‌ سازی و شفاف‌سازی امور دارد. با وجود اقدامات مثبتی که در مدیریت شهری انجام شده است، هنوز در زمینه جلب رضایت و اعتماد عمومی به‌ویژه در برخی حوزه‌ها همچون شهرسازی به حد مطلوب نرسیده‌ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: توسعه هوشمندسازی شهری و شفاف‌سازی از این طریق می‌تواند راهکار این چالش باشد و هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، نتایج آن را خواهیم دید. بر مبنای اقدامات صورت گرفته و پروژه‌های در دست انجام، بکوشیم تا پایان دوره اخیر مدیریت شهری، بخشی از مسائل مهم شهر را حل کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد