hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ریسک ابتلا به کرونا در نیمه اول بارداری بالاتر است

ریسک ابتلا به کرونا در نیمه اول بارداری بالاتر است

جراح و متخصص زنان و زایمان در اصفهان، ریسک ابتلا به کرونا را در نیمه اول بارداری بالاتر دانست.
دکتر مریم کلاته جاری جراح و متخصص زنان و زایمان  اظهار کرد: زنان باردار به صورت طبیعی برای حفظ جنین و ادامه بارداری، سیستم ایمنی پایین‌تری دارند، بنابراین با شیوع ویروس کرونا و افزایش آنفلوآنزا در فصل‌های سرد پیش رو، خانم‌های باردار باید مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

او افزود: متاسفانه خانم‌های باردار به دلیل ترس از ابتلا به کووید ۱۹ از مراجعه‌های ضروری برای معاینه، انجام آزمایش‌ها و یا سونوگرافی‌های غربالگری مهم اجتناب می‌کنند. در صورتی‌که، حضور در نوبت‌های ویزیت مشخص شده از جانب پزشک متخصص با رعایت اصول بهداشتی، برای بررسی وضعیت مادر و جنین مهم است.

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: خانم‌های باردار در نیمه اول بارداری سیستم ایمنی پایین‌تری دارند و در این دوران باید بیشتر مراقبت کنند، چراکه درحال حاضر با افزایش سقط جنین در نیمه اول بارداری روبرو هستیم درصورتی‌که، ممکن است مادر در ابتدا علامت‌های مشخصی از ویروس نداشته باشد، اما در ادامه با سقط جنین به دلیل ابتلا به کرونا مواجه شود. این ویروس با ایجاد اختلال در فاکتور‌های انعقادی بدن می‌تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد.

او خاطر نشان کرد: همه این هشدار‌ها در کنار افزایش روحیه و مقابله با افسردگی‌های دوران بارداری و استرس ناشی از احتمال ابتلا به کرونا حائز اهمیت است.

کلاته جاری در پاسخ به این سوال که احتمال انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین چه میزان است؟ گفت: در بعضی از مقالات احتمال انتقال این ویروس از مادر به جنین ذکر شده است، اما هنوز نمی‌توان این موضوع را به طور کامل تایید کرد. هرچند شدت بیماری در مادر ممکن است باعث افزایش ریسک انتقال ویروس به جنین شود، ولی اطلاعات در این زمینه هنوز کامل نیست.

او گفت: متاسفانه با وجود هشدار‌های لازم هنوز شاهد آداب و رسوم سنتی و دید و بازدید از مادران در بیمارستان‌ها پس از زایمان هستیم، درصورتی‌که این مادران و نوزاد‌های تازه متولد شده به دلیل شیوع کرونا نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند.

این جراح و متخصص زنان و زایمان در پاسخ به این سوال که آیا مادر مبتلا به این ویروس می‌تواند نوزاد خود را در آغوش بگیرید و به او شیر بدهد؟ گفت: قطعاً شیر مادر نسبت به شیرخشک اهمیت ویژه‌ای دارد، اما مادر باید از ماسک استفاده کرده و درارتباط با نوزاد خود اصول بهداشتی بیشتری را رعایت کند.

او در پایان تزریق واکسن آنفلوآنزا و مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز، استفاده از مواد غذایی مغذی، مصرف مکمل‌های پیشنهادی پزشک متخصص، حفظ روحیه، اجتناب از رفت و آمد‌های غیرضروری و رعایت اصول بهداشتی را برای تمام زنان باردار لازم دانست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد