hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۷۸۶۵ نفر تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا ویروس مبتلا شدند.
دکتر پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز شنبه ۲۹ شهریورماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر مراجعه کننده سرپایی به مراکز بهداشتی استان داشته ایم.
او با بیان اینکه ۷۸۶۵ نفر تاکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به کروناویروس مبتلا شدند، افزود: ۵۳۳۶ نفر بیمار کرونایی تاکنون در مراکز درمانی استان بستری شدند، ۵۰۶۴ نفر بیمار کرونایی استان ترخیص شدند و ۶۱۱۱ نفر بیمار کرونایی استان تاکنون بهبود یافته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در حال حاضر ۲۷۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعدا ۱۰۴ نفر کرونایی قطعی و ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.
یزدان‌پناه بیان کرد: تاکنون ۱۱۵ فوت ناشی از کروناویروس در سطح استان داشته ایم که ۱۰۷ دارای بیماری زمینه ای بودند و مابقی فاقد بیماری زمینه ای بودند.
او با اشاره به اینکه طی دیروز جمعه ۲۸ شهریور ماه ۲۳۳ نمونه داشته ایم که از این تعداد ۹۰ مورد مثبت معادل زیر ۴۰ درصد بوده اند، افزود: ۳۳ درصد موارد در شهرستان بویراحمد، در کهگیلویه، گچساران، چرام و بهمئی نیز موارد مثبت زیاد بود که موارد ابتلا به کرونا در چرام روند افزایشی دارد که می تواند وضعیت این شهرستان را قرمز کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۳۲ هزار نمونه در سطح استان از بیماران مشکوک کرونایی گرفته شد.
یزدان‌پناه بیان کرد: میزان مرگ و میر کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح کشور ۲۸.۴ درصد بوده این در حالی است که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶.۱ درصد است.
او در خصوص مبتلایان کرونایی بستری شده استان طی ۴ هفته شهریور ماه گفت: در هفته اول ۱۲۰ نفر، طی هفته دوم ۱۳۸ نفر، در هفته سوم ۱۱۴ نفر و در هفته چهارم ۱۵۶ نفر بیمار کرونایی بستری در استان داشته ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: طی ۴ هفته شهریور ماه ۳۲ فوت ناشی از کرونا داشته ایم که ۴ فوت مربوط به هفته اول، ۱۱ فوت در هفته دوم، ۹ فوت در هفته سوم و ۱۸ فوت طی هفته چهارم رخ داده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد