hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرونا در مسیر اوج گیری مجدد/ رعایت اصول بهداشتی واکسن کووید ۱۹

کرونا در مسیر اوج گیری مجدد/ رعایت اصول بهداشتی واکسن کووید ۱۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در اواخر هفته گذشته روند شیوع کرونا در کرمان ثابت شد، گفت: به نظر می‌آید این هفته شاهد روند افزایشی کرونا در استان باشیم.

مهدی شفیعی  در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طی هفته گذشته و هفته ماقبل آن موارد بستری و قطعی ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در استان کرمان روند کاهشی داشت و خوش بین بودیم که با رعایت نکات پیشگیری توسط مردم پیک دوم بیماری مهار شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در اواخر هفته گذشته روند این بیماری در استان کرمان ثابت شد و به نظر می‌آید این هفته شاهد روند افزایشی کرونا در استان کرمان باشیم.

شفیعی این شرایط را ناشی از شکننده بودن مهار اپیدمی دانست و توضیح داد: اپیدمی کرونا بسیار به رفتارهای مردم وابسته است. هر زمان که مردم نکات بهداشتی و پیشگیرانه را بیشتر رعایت می‌کنند اپیدمی در مسیر کنترل قرار می‌گیرد اما وقتی که رعایت این نکات کمی کمرنگ‌تر می‌شود بلافاصله ایپدمی بر می‌گردد.

لزوم استفاده ۹۰ درصدی افراد جامعه از ماسک

وی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شست و شوی و ضدعفونی مکرر دست‌ها، پرهیز از مراودات غیر ضرور و همچنین پرهیز از سفرها را از جمله نکات بسیار تأثیرگذار در مهار اپیدمی کرونا ذکر کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: این اپیدمی زمانی کنترل می‌شود که حداقل ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند؛ مردم باید در مکان‌های عمومی، محل کار و محیط‌های جمعی مراقب فاصله فیزیکی باشند.

وی ضمن تاکید بر لزوم کاهش سفرهای غیر ضرور، افزود: تمامی این نکات باید در تمام نقاط شهری و روستایی رعایت شود.

انتقاد از کمرنگ بودن استفاده از ماسک در روستاها

شفیعی بیان کرد: در شهرهای بزرگ استفاده از ماسک تقریباً قابل قبول است اما متأسفانه این نکته در فضاهای کوچک و روستاها کمتر رعایت می‌شود.

وی گفت: رفت و آمدهای بین شهر و روستا و به ویژه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تردد برخی افراد در این محیط‌ها ممکن است ویروس را جا به جا کند به همین دلیل این نکات را باید به شکل جدی تا پایان اپیدمی و اعلام رسمی مهار بیماری رعایت کنیم.

گروه‌های آسیب پذیر واکسن آنفلوانز را تزریق کنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص واکسن آنفلوانزا هم گفت: توصیه‌ها در خصوص تزریق این واکسن طبق روال سال‌های قبل است و باید در نظر داشت که این واکسن تأثیری در پیشگیری از کرونا ندارد.

وی گفت: طبق روال سال‌های گذشته توصیه می‌شود بعد از توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها گروه‌های آسیب پذیر در برابر این بیماری نسبت به تهیه آن اقدام کرده و به موقع تزریق کنند تا از اپیدمی آنفلوانزا جلوگیری کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز امیدواری کرد که با تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های آسیب پذیر و کنترل کووید ۱۹ از طریق رعایت نکات بهداشتی امسال زمستانی کم عارضه را سپری کنیم.

وی بیان کرد: نیاز نیست همه افراد دنبال این واکسن باشند بلکه فقط افرادی از واکسن آنفلوانزا سود می‌برند که در صورت ابتلاء به این بیماری به فرم‌های شدیدتر آن مبتلا می‌شوند.

شفیعی از مردم خواست صحت و سقم مطالب منتشر شده در فضای مجازی را از طریق منابع رسمی و علمی جستجو کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد