hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| کاهش 35 درصدی واردات کالا از گمرک‌های کردستان

کردستان| کاهش 35 درصدی واردات کالا از گمرک‌های کردستان

مدیرکل گمرکات استان کردستان از افزایش ۳۷ درصدی صادرات کالا ازلحاظ ارزش دلاری از گمرکات استان در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

بختیار رحمانی پور با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست امسال ۷۸۰ هزار تن کالا از گمرکات استان صادرشده است، گفت: این میزان کالا به ارزش ۵۱۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی ۶۰ درصد و ازلحاظ ارزش دلاری ۳۷ درصد افزایش داشته است. او با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حجم صادرات از گمرکات استان مربوط به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه و رومانی بوده است، عنوان کرد: در این مدت بیش از ۸۰۰ قلم کالای صادراتی از گمرکات استان به این کشورها صادرشده است.

او با بیان اینکه در این ۵ ماهه ۴۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۱ میلیون دلار در گمرکات استان اظهارشده است، بیان کرد: علاوه بر این ۳۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۹ میلیون دلار کالای اظهارشده سایر گمرکات کشور از طریق مرزهای استان به خارج از کشور صادرشده است. مدیرکل گمرکات استان کردستان عمده‌ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت را شامل مواد پلاستیکی، سبزی‌ها و میوه، گوساله پرواری ذکر کرد و افزود: ۱۱۹ هزار تن سبزی‌ها و مصنوعات پلاستیکی به ارزش ۴۷ میلیون دلار بیشترین سهم ارزشی کالای صادراتی را در این مدت به خود اختصاص دادند. رحمانی پور ادامه داد: مجموع تشریفات واردات کالا هم در این مدت به ارزش بیش از ۱۹ میلیون دلار و به وزن بیش از ۵ هزار تن کالا در گمرکات استان کردستان انجام‌شده است.

او اضافه کرد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر ارزش دلاری ۳۵ درصد و ازلحاظ وزنی ۸۳ درصد کاهش داشته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد