hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی > پیگیر ابلاغ طرح راهبردی توس هستیم

پیگیر ابلاغ طرح راهبردی توس هستیم

شهردار مشهد از پیگیری برای ابلاغ طرح راهبردی توس خبرداد

محمد رضاکلائی در نشست بررسی و هماهنگی، تسریع اجرای پروژه های بزرگ مقیاس منطقه ۱۲، که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاونان شهردار، شهردار منطقه و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: جلساتی که در شهرداری های مناطق برگزار می شود، متمرکز بر پروژه های عمرانی است که نیاز به هماهنگی با معاونت ها دارد.

وی افزود: پروژه تقاطع آزادگان، کمپ ورزشی 6.5 هکتاری، مسیر2.5 کیلومتری بزرگراه تقاطع آزادگان تا آزاد راه چناران، بازگشایی بولوار مهدیه به جاده شاندیز، تقاطع غیر همسطح مجیدیه به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و پروژه های مرتبط با توسعه توس از جمله پروژه های مهم منطقه ۱۲ هستند.

شهردار مشهد با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت ها، تامین اعتبار برای پروژه ها مهم است و باید در اصلاح بودجه دیده شود، بیان کرد: یکی از این پروژه ها تقاطع چهار سطحی آزادگان است که باتعدیل قیمت ها بیش از 350 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت لذا باید پیش بینی های لازم برای تامین اعتبار انجام شود.

کلائی به پیشرفت 43.5 درصدی تقاطع چهار سطحی آزادگان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به معارضات موجود، اکنون در زمانبندی اجرای پروژه با کمی تاخیر روبرو هستیم که این تاخیر درحال کاهش است و روند نزولی دارد.

وی اضافه کرد: طبق زمانبندی اعلام شده زیرگذر، میدان همسطح و چپ گرد غیر همسطح از بزرگراه امام علی (ع) به سمت نمایشگاه باید 22 بهمن به بهره برداری برسد و چپ گرد غیر همسطح دوم به سمت چناران نیز در اردیبهشت 1400 آماده بهره برداری شود.

کلائی گفت: در مجموع سرعت اجرای پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان و سایر پروژه های عمرانی برای ما مهم است زیرا مردم کار را می بینند و اگر شاهد پیشرفت پروژه ها باشند، در ایجاد امید و انگیزه در آن ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

شهردار مشهد در ادامه به پروژه تقاطع غیر همسطح مجیدیه- آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی دیگر از پروژه های واقع در منطقه 12 اشاره و بیان کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی این محل، پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لذا بر این موضوع تاکید داریم که عملیات اجرایی پروژه تا پایان مهرماه آغاز شود.

کلائی همچنین به طرح احداث کمپ ورزشی در منطقه 12 اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه های بزرگ منطقه 12،که بر اجرای آن تاکید داریم، احداث کمپ ورزشی بین المللی در محدوده اقدسیه و در مجاورت پارک مینیاتوری است که این پروژه باید تا پایان سال اجرا شود.

شهردار مشهد با اشاره به پروژه های توسعه و آبادانی منطقه تاریخی توس نیز تصریح کرد: ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی، مسیردسترسی به کهن دژ، بولوار پردیس تا کشف رود، دروازه رودباره تا کشف رود و باغ راه از کشف رود تا آرامگاه فردوسی، مجموعه ورزشی و مجموعه تاریخی سفالگان و.. از جمله پروژه های تعریف شده برای منطقه تاریخی توس است که بخشی از آن همچون ساماندهی هفت هکتار از جلوخان آرامگاه انجام شده است.

کلائی گفت: به مردم قول داده ایم که طرح تفصیلی توس ظرف چند ماه آینده به تصویب برسد. اکنون نیز بر این موضوع تاکید داریم، اما این کار نیاز به ابلاغ طرح راهبردی توس از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی دارد که به شدت پیگیر ابلاغ این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه رویدادها در خصوص توسعه و ساماندهی توس و همچنین قطار شهری نباید قطع شود، اظهارکرد: نباید مردم اینگونه تصور کنند که اهمیت توسعه توس و به سرانجام رساندن پروژه های قطار شهری برای مدیریت شهری کمرنگ شده است.

کلائی بیان کرد: با توجه به اینکه قطعه مقبره الشعرا در آرامگاه فردوسی فضایی برای دفن مفاخر، شعرا و بزرگان حوزه فرهنگ و ادبیات ندارد، معاونت و سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد باید پیگیر ایجاد یک باغ تحت عنوان باغ مفاخر در توس باشند.

وی با اشاره به حضور اعضای شورای شهر در جلسات بامدادی بررسی پروژه های مناطق نیز گفت: حضور اعضای شورای شهر در این جلسات قابل تقدیر و تاثیر گذار در رفع مشکلات پروژه های شهری و تسریع در اجرای این پروژه ها است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد