hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه در خانه اسلایم درست کنیم؟

چگونه در خانه اسلایم درست کنیم؟

اسلایم‌های دوست‌داشتنی، این روز‌ها به یکی از وسایل محبوب بازی کودکان تبدیل شده‌اند. این لجن رنگی جذاب را خودتان در خانه بسازید.
بازی با خمیری عجیب و لزج، حالا نه تنها کودکان بلکه بسیاری از بزرگ‌تر‌ها را هم به دام خود انداخته است. اگر می‌خواهید شما هم یکی از این لجن‌های رنگی را داشته باشید، کافی است دست به کار شوید و آن را در خانه آماده کنید.
بسیاری از نمونه‌های اسلایم آماده، حاوی ماده‌ای به نام بوراکس است که از جمله مواد شوینده شیمیایی محسوب می‌شود. تماس طولانی مدت با این ماده، ممکن است عوارض پوستی ناخوشایندی داشته باشد. علاوه بر اینکه به مرور زمان، بوی نامطبوعی خواهد داشت.
البته در مقالاتی نیز اشاره شده است که بوراکس رقیق شده در اسلایم، به خصوص زمانی که از دستکش استفاده شود خطری ندارد. اما بهتر است ریسک نکنیم و اسلایم ایمنی داشته باشیم. در اینجا، طرز ساخت یک اسلایم خانگی بدون بوراکس را بیاموزید.
چگونه اسلایم بدون بوراکس درست کنیم؟
وسایل مورد نیاز:
۱۱۵ گرم چسب مدرسه قابل شستشو
۱ تا ۲ قطره رنگ خوراکی مایع
۱/۴ فنجان زرق و برق
۱ قاشق چای خوری جوش شیرین
۲ تا ۳ قاشق غذاخوری محلول لنز‌های تماسی
چگونه در خانه اسلایم درست کنیم؟
طرز تهیه:
چسب را رنگ کنید: چسب را در یک کاسه شیشه‌ای یا پلاستیکی متوسط بریزید. رنگ خوراکی و زرق و برق‌ها را به آن اضافه کنید. مخلوط را کمی ترکیب کنید. حتما از لیسک برای مخلوط کردن استفاده کنید.
جوش شیرین بزنید: جوش شیرین را به مخلوط چسب اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
محلول لنز تماسی را اضافه کنید: ۲ قاشق غذاخوری از محلول را داخل ظرف چسب بریزید و به آرامی هم بزنید. این محلول باعث می‌شود، مخلوط به آرامی سفت و سخت شود.
مخلوط کنید تا یک توپ ایجاد شود: افزودن محلول نمکی به مخلوط را به آرامی ادامه دهید تا زمانی که گلوله‌ای از اسلایم تشکیل شود.
ورز دادن با دست: اسلایم را بردارید و به قدری با دست ورز دهید تا یکدست شود. اگر اسلایم هنوز بیش از اندازه لزج است، در صورت نیاز نصف قاشق غذاخوری محلول لنز تماسی دیگر به مخلوط اضافه کنید.
چگونه در خانه اسلایم درست کنیم؟
چند نکته برای ایجاد و بازی با اسلایم
چسب‌های مدرسه را می‌توانید از فروشگاه‌های تجهیزات صنعتی یا از طریق فروشگاه‌های آنلاین با همین نام چسب مدرسه تهیه کنید.
هنگام آماده کردن اسلایم، میز خود را با سفره یکبار مصرف یا چیزی شبیه به آن، بپوشانید. پاک کردن چسب کمی زمان بر و سخت است.
به یاد داشته باشید که هنگام بازی با هر نوع اسلایم، دستان خود را بشویید و از دست زدن به دهان خودداری کنید.
پاک کردن اسلایم پس از خشک شدن سخت‌تر خواهد بود، بنابراین پس از اتمام کار، فضای بازی را سریع با آب و صابون تمیز کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد