hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۸ مورد ابتلا به کرونا در سن دانش‌آموزی/ابتلا درون مدرسه نبوده است

۸ مورد ابتلا به کرونا در سن دانش‌آموزی/ابتلا درون مدرسه نبوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه هشت مورد ابتلاء به کرونا در سن دانش آموزی در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم، گفت: ابتلاء درون مدرسه‌ای اثبات نشده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی چهارشنبه شب در گفتگو با رسانه‌های گروهی با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون ابتلاء دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: هشت مورد ابتلاء به کرونا در سن دانش آموزی داشته‌ایم ولی با بررسی‌های صورت گرفته دریافته‌ایم این ابتلاها در درون خانواده و یا به علت سفرها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ابتلاء در درون مدرسه به هیچ وجه اثبات نشده است، بیان‌کرد: حتی در موردی دانش آموزی در استان دیگری مبتلا شده بود با شروع علائم تست‌های مورد نظر از او گرفته شده است.

دهقانی فیروز آبادی ادامه‌داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد ابتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که از این تعداد ۱۲ مورد بیماران بستری و هفت مورد نیز بیماران سرپایی بوده‌اند.

افزایش شیب کرونا در استان

وی با اشاره به اینکه این آمار نشان دهنده افزایش شیب کرونا است، افزود: افزایش آمار ابتلاء به کرونا در استان و کشور نشان بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و مسافرت‌های غیر ضروری در هفته‌های گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شیب در استان ما ملایم و خفیف است ولی در سایر استان‌های کشور این میزان قابل توجه گزارش و شدید شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۱۶۵ بیمار دارای مشکل تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که در ۶۱ مورد تست کرونا مثبت بوده است، گفت: هشت نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به یک مورد فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد: فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی به ۱۴۹ نفر رسیده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد