hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ترک اعتیاد با متادون چه عوارضی دارد؟

ترک اعتیاد با متادون چه عوارضی دارد؟

کارشناس مسئول درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده طولانی‌مدت از متادون عوارض جبران‌ناپذیری به‌ همراه دارد.
غفاریان کارشناس مسئول درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلینیک‌های ترک اعتیاد در مسیر درمان افراد وابسته به مواد مخدر تلاش می‌کنند کیفیت و کمیت خدمات این کلینیک‌ها به‌صورت مستمر رصد و پایش شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او افزود: با شروع کرونا استفاده از داروی رمدسیویر را فقط در مراکز درمانی داشتیم و از مسئول مربوطه خواسته شده که شماره سریال دارو را ثبت کرده و به همراه پوکه آن تحویل دهد و توزیع این دارو در میان همراهیان بیماران نداشتیم تا جلوی سودجویی سوءاستفاده‌کنندگان گرفته شود.
 

کارشناس مسئول درمان سوء مصرف مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای دارو‌های مخدر هم تدبیری اندیشیده شده تا شماره سریال دارو همانند رمدسیویر ثبت شود و پوکه آن برگشت داده شود و برای داروی متادون نیز برنامه‌ریزی با همکاری معاونت غذاودارو داشته‌ایم تا جلوی سوءاستفاده سودجویان گرفته شود.

غفاریان در خصوص عوارض استفاده طولانی ‌مدت از قرص یا شربت متادون، بیان کرد: استفاده طولانی‌مدت از متادون عوارض جبران‌ناپذیری همچون افسردگی، اختلالات روانی، ضربان نامنظم قلب، پوسیدگی دندان‌ها، عدم اعتماد به نفس و کند یا متوقف شدن تنفس به دنبال دارد، متادون ماده‌ای به شدت اعتیادآور است و در کتب پزشکی از آن به عنوان شبه مخدر نیز نام برده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد