hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| سرانه فرهنگی استان ارتقا پیدا می‌کند

ایلام| سرانه فرهنگی استان ارتقا پیدا می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سفر دو روزه خود به استان ایلام در نشستی با اصحاب رسانه این استان از تأمین صد درصدی اعتبارات تکمیل برج هنر این استان خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه با استانداری ایلام تأمین اعتبارات تکمیل برج هنر ایلام و زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان پیش‌بینی‌شده است.

سید عباس صالحی درباره جمع‌بندی سفر دور روزه خود به ایلام اظهار کرد: سفر برنامه‌ای من به استان ایلام با این نگاه بود که تحلیلی از فضای فرهنگی ایلام داشته باشیم و به همراه استاندار ایلام تلاش کردیم تا پیش‌بینی برنامه‌های زیرساختی و فرهنگی را بر اساس تحلیلی که داریم، تدوین کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های خود در سفر دو روزه به ایلام، بیان کرد: در این مدت کوتاه نشست‌هایی با هنرمندان شهرستان‌های مختلف داشتیم و سعی کردیم تا از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلاتی که هنرمندان با آن مواجه هستند، بشنویم و پاسخ مطلوب را به آن‌ها ارائه دهیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأمین صددرصدی اعتبارات تکمیل برج هنر ایلام خبر داد و بیان کرد: در تفاهم‌نامه با استانداری ایلام تأمین اعتبارات تکمیل برج هنر ایلام و زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان پیش‌بینی‌شده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عدم صدور مجوز نشریات برای دولتی‌ها خبر داد و گفت: هیچ‌گونه مجوز جدیدی به دولتی‌ها برای روزنامه صادر نمی‌شود و این موضوع کمک خوبی برای رسانه‌های بخش خصوصی است. صالحی حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه را یادآور شد و افزود: درباره پیگیری‌های قضایی برای خبرنگاران و مشکلات پیش‌آمده، در قانون مطبوعات برخی موضوعات که دست‌آویزی برای مشکل‌آفرینی خبرنگاران شده، اصلاح‌شده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارتقای سرانه فرهنگی استان ایلام پرداخت و گفت: سرانه فضاهای فرهنگی و زیرساخت‌های مربوط به آن در استان ایلام ارتقاء می‌یابد و این مهم به شرایط اشتغال اصحاب فرهنگ و هنر در ایلام کمک می‌کند. صالحی ادامه داد: در ارتباط با مسائلی که در استان قابل‌تعمیم است برای سال جاری و سال‌های آینده در تفاهم‌نامه با استاندار ایلام آمده است که در حوزه‌های زیرساختی، فضاها و تجهیزات و تعمیرات اماکن فرهنگی در حد توان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان انجام شود. دکتر صالحی افزود: تصمیم‌های خوبی درزمینه تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام، کتابخانه‌های در حال احداث، احداث مجتمع‌های فرهنگی و هنری در برخی از شهرستان‌ها و تکمیل ساختمان انجمن خوشنویسان و خانه مطبوعات، دفاتر سینمای جوان، احداث مجتمع فرهنگی و هنری دهلران در نظر گرفته شد که انتظار می‌رود امسال و دو سال آینده بتوانیم به سرانه فرهنگی و هنری استان بیفزاییم و شرایط بهتری در استان فراهم شود.

او تأکید کرد: در این تفاهم‌نامه به دنبال آن هستیم که سرانه فضای فرهنگی استان ارتقا پیدا کند و وضعیت بهتری نسبت به شرایط کنونی داشته باشد، در حوزه سینمایی هم تصمیمات خوبی گرفته شد تا فضاهای سالن سینمایی شرایط بهتری داشته باشند و حتی سالن‌های همایش هم از امکانات سینمایی برخوردار شوند، ساخت مجتمع به شکل استفاده سرمایه بخش خصوص دنبال می‌شود و توافقی با شهرداری صورت گرفت که زمینی اختصاص داده شود و در آینده نزدیک سینما در این زمین ‌ساخته شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد