hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > خاطرات شمال

خاطرات شمال

 بعد از 13روز تعطیلی در بازی‌های لیگ‌برتر، امشب پرسپولیس و نساجی، جان دوباره‌ای به این رقابت‌ها خواهند داد. بعد از تعطیلات کوتاهی که به‌خاطر فرارسیدن فیفادی بر بازی‌های لیگ تحمیل شد، شروع دوباره این رقابت‌ها با یک جدال جذاب بین دو تیمی خواهد بود که خاطرات زیادی از تقابل‌های خود در سال‌های دور دارند.

 نساجی که بعد از 24سال به لیگ‌برتر برگشته، آخرین‌بار‌ سال73 در سطح اول فوتبال کشور حضور داشت؛ در فصلی که لیگ در دو گروه برگزار می‌شد و برای نخستین و آخرین‌بار در تاریخ، قائمشهر 2 تیم در لیگ داشت. نساجی در گروه دوم با پرسپولیس همگروه بود و نفت قائمشهر با ترکیبی از بازیکنان سابق نساجی که نساجی‌چی‌ها آنها را خیانتکار می‌دانستند، در گروه اول با استقلال و سایپا همگروه شده بود. در پایان فصل هر دو تیم نفت و نساجی به لیگ پایین‌تر سقوط کردند و بعد از آن هم هیچ تیمی از قائمشهر به سطح اول نرسید تا امسال که جواد نکونام بالاخره طلسم نساجی را شکست و این تیم را به لیگ‌برتر رساند. شاگردان نکونام در آشتی دوباره با سطح اول فوتبال، از 5بازی گذشته 5 امتیاز دشت کرده‌اند؛ یعنی تقریبا نصف امتیازات پرسپولیس. تیم قدیمی مازندران که طرفداران «امید شهر خسته» صدایش می‌کنند، برای کسب نخستین پیروزی تاریخش در لیگ برتر تا همین هفته گذشته صبر کرد تا اینکه بالاخره با بردن نفت مسجدسلیمان در هفته پنجم هم 5امتیازی شد و هم از ته جدول کمی فاصله گرفت. شاگردان نکونام از 2بازی خارج از خانه خود یک شکست مقابل فولاد و یک تساوی در زمین تراکتورسازی به‌دست آورده‌اند و امشب بازی در ورزشگاه آزادی، سومین بازی خارج از خانه آنهاست. به‌احتمال فراوان نساجی هم مثل نفت مسجدسلیمان برای بستن روزنه‌های دفاعی و با هدف گل نخوردن وارد ورزشگاه آزادی خواهد شد. اگرچه تیم نکونام یک برتری بزرگ نسبت به نفت دارد و آن قدرت بیشتر این تیم در ضدحمله‌هاست که با عباس‌زاده، عاشوری و میری می‌تواند برای دروازه حریف خطرناک باشد.
  انتخاب کی‌روش، عصای دست جواد
براساس آمار و ارقام سایت مرجع متریکا، بهترین بازیکن نساجی طی 5بازی گذشته در لیگ برتر، احمد عبدالله‌زاده است که در پست هافبک میانی بازی می‌کند. هافبک سابق فولاد خوزستان که بارها توسط کی‌روش به تیم‌ملی هم دعوت شده با تجربه فراوانش از حضور در لیگ‌برتر به کمک تیم نوپای نکونام آمده و خط میانی نساجی را تا حدود زیادی نظم بخشیده است. میانگین امتیازات عبدالله‌زاده طی 5هفته گذشته 27/7 بوده که او را به نهمین بازیکن موفق لیگ برتر تبدیل کرده است. البته در ترکیب نساجی، مدافع خارجی این تیم یعنی جورج ولسیانی فقط 90دقیقه بازی کرده و امتیاز 18/8 را به‌دست آورده است. او در آخرین بازی نساجی به خط دفاعی این تیم اضافه شد و بهترین بازیکن میدان لقب گرفت تا پازل خط دفاعی قائمشهری‌ها را کامل‌تر کند. نکونام برای بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش در مقابل پرسپولیس امید زیادی به این مدافع خارجی بسته است.
  سیدجلال اول، کمال آخر
براساس آمارهای متریکا، موفق‌ترین بازیکن پرسپولیس طی 5هفته سپری‌شده کماکان سیدجلال حسینی است و بشار رسن، احمد نوراللهی و سیامک نعمتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سیدجلال با امتیاز24/7 یازدهمین بازیکن لیگ است و 3نفر بعدی هم در جمع 25بازیکن برتر لیگ حضور دارند. ضعیف‌ترین عملکرد در میان پرسپولیسی‌ها هم متعلق به کمال کامیابی‌نیا‌ست که به‌طور میانگین 24/6 امتیاز گرفته و بین تمامی بازیکنان لیگ، رتبه 114را دارد. البته کمال در بازی آسیایی تیمش مقابل الدوحیل چهره درخشانی داشت و نشان داد کم‌کم به روزهای اوجش بازگشته است. امشب جدال او با احمد عبدالله‌زاده و مهرداد عبدی در خط میانی نساجی دیدنی خواهد بود.
  چهره ویژه؛ پادشاه قائمشهر
چهره ویژه این بازی بدون‌شک محمد عباس‌زاده است؛ مهاجمی که مدت‌هاست از پرسپولیس رفته اما ارادت شدیدی به این تیم دارد و علاقه‌اش به سرخپوشان را بارها و بارها ابراز و اثبات کرده است. عباس‌زاده سال گذشته در نیم‌فصل از لیگ‌برتر به لیگ‌یک رفت تا نساجی را با خودش به لیگ‌برتر بیاورد. او بعد از این اتفاق به پادشاه قائمشهر بدل شده و در آنجا عاشقانه‌های فراوانی برایش سروده‌اند. امشب 2 تیم محبوب عباس‌زاده روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و او درصورت گلزنی قطعا شادی نخواهد کرد.
  بدون بشار و بیران
پرسپولیس که با فقر بازیکن روبه‌رو‌ست، امشب علیرضا بیرانوند و بشار رسن را هم به‌دلیل حضور در بازی‌های ملی در اختیار ندارد. بیرانوند با تیم‌ملی ایران دیشب به مصاف ازبکستان رفت و به این بازی نمی‌رسد. بشار رسن هم برای همراهی تیم‌ملی عراق رفته و البته در جریان اردوی عراقی‌ها دچار مصدومیت شده است. جای این دو بازیکن در ترکیب سرخپوشان با رادوشوویچ و گادوین منشا پر می‌شود. سرخپوشان با ترکیب رادوشوویچ، ماهینی، سیدجلال، خلیل‌زاده، انصاری، نوراللهی، کامیابی‌نیا، نعمتی، عالیشاه، علیپور و منشا در حالی به مصاف نساجی می‌روند که 3تساوی پیاپی در 3بازی قبلی هیچ فرصتی برای یک توقف دیگر باقی نگذاشته است. برانکو به شاگردانش تأکید کرده به هر زحمتی هست باید نساجی را ببرند تا هم از قافله صدرنشینان عقب نیفتند و هم با روحیه‌ای بالا به میزبانی الدوحیل بروند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد