hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جنگل هیرکانی «فتاتو» استان گیلان ثبت ملی شد

جنگل هیرکانی «فتاتو» استان گیلان ثبت ملی شد

- معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: جنگل هیرکانی «فتاتو» در استان گیلان ثبت ملی شد.
 ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران ثبت ملی بخشی از جنگل‌های هیرکانی استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جنگل فتاتو که در شهرستان رشت واقع شده و از آخرین نمونه‌های باقیمانده جنگل‌های هیرکانی به‌شمار می‌رود، ثبت ملی شد.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه این اثر طبیعی از توسکاستان‌های قشلاقی حاشیه دریای کاسپین است گفت: ثبت ملی این اثر طبیعی ارزشمند اتفاق مثبتی است و امیدواریم روند حفاظت و صیانت از آن تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی از نادرترین رویشگاه‌های طبیعی پهن برگ و خزان‌کننده در جهان محسوب می‌شوند خاطرنشان کرد: برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند که جنگل‌های هیرکانی فسیل یا موزۀ زنده هستند که این ادعا ارزشمندی این رویشگاه‌ها را یادآور می‌شود.

جهانی ویژگی‌های منحصر به فرد جنگل‌های هیرکانی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این جنگل‌ها مقاومت، تاب‌آوری و گونه‌زایی منحصر به فردی دارند و قدمت آنها به 52 میلیون سال از دوران سوم زمین‌شناسی تاکنون برمی‌گردد و این ویژگی‌ها میزان اهمیت بالای آنها را نشان می‌دهد.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ابراز داشت: در راستای ثبت ملی این اثر طبیعی ارزشمند، صیانت از آن تقویت خواهد شد و با اطلاع‌رسانی عمومی و پشتوانه‌های قانونی اقدامات لازم برای حفظ آن در دستور کار اداره قرار می‌گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد