hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استمرار عملیات گاز رسانی به 185 روستای کوهستانی مازندران

استمرار عملیات گاز رسانی به 185 روستای کوهستانی مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از تکمیل طرح گازرسانی به سه شهر و 185 روستای کوهستانی و سخت‌گذر شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل با اعتبار یکهزار میلیارد تومانی حداکثر تا ۲ سال آینده خبر داد.
"جعفر احمدپور" روز شنبه در جلسه بررسی پروژه گازرسانی به بخش کجور در نوشهر گفت : برای اجرای این پروژه ها 337 کیلومتر خطوط تغذیه در مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام می شود که از این میزان 45 کیلومتر آن به صورت 20 اینچی و بقیه لوله گذاری 6 تا 12 اینچ است.
وی افزود : شهرهای پول و کجور در بخش کجور شهرستان نوشهر و شهر بلده در شهرستان نور از جمله این سه شهر کوهستانی است.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به در حال اجرا بودن گاز رسانی بین شهرهای پول و کجور گفت: هم اکنون 11 کیلومتر از مسیر  13 کیلومتر خط انتقال گاز این مناطق انجام شد و بقیه نیز تا آبان ماه امسال به اتمام می رسد.
وی تصریح داشت : این خط لوله از منطقه ونوش بخش مرکزی نوشهر تا 2 راهی کدیر در بخش کجور با لوله 20 اینچی و سپس از آنجا 2 خط لوله 12 اینچی در مسیر اول برای شهرهای پول و کجور و روستاهای بخش کجور و دیگری برای بخش بلده شهرستان نور لوله گذاری می شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران بر سرعت اجرای این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: در راستا کاهش زمان این پروژه به چهار فاز تقسیم شده است تا هر پیمانکار به صورت جداگانه هر فاز پروژه را اجرا کند.
وی افزود : گازرسانی به این مناطق با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاها حداکثر تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد ، اما به دلیل نزدیکی فاصله بخش کجور به ونوش ، مردم این بخش زودتر از بخش بلده و منطقه چلاو آمل از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
احمدپور همچنین از احداث یک ایستگاه پمپاژ گاز در زمینی به مساحت حدود 2 هزار متر مربع در منطقه ونوش خبر داد.
وی با بیان اینکه حذف مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل‌ها با بهره برداری طرح گازرسانی به مناطق کوهستانی گفت: اجرای این طرح‌ها موجب از بین رفتن خسارت‌های زیست محیطی ناشی از حمل و نقل و برداشت چوب از جنگل در مناطق کوهستانی می‌شود.
فرماندار شهرستان نوشهر هم در این جلسه بر ضرورت تامین گاز برای شهرهای پول و کجور در وضعیت جوی نامناسب تاکید کرد و گفت: گازرسانی نباید به دلیل وضعیت نامناسب جاده ای و یا شرایط دیگر دچار اختلال شود.
"سعید یزدانی" با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی بخش کجور افزود : این بخش دارای بافت تاریخی است و عملیات گازرسانی دراین منطقه هم باید با استفاده از نظرات نماینده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بر اساس موازین قانونی انجام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد