hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > علی‌نژاد: AFC حق تحریم صداوسیمای ایران را ندارد

علی‌نژاد: AFC حق تحریم صداوسیمای ایران را ندارد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: تحریم‌ها نباید به سازمان صدا و سیمای ایران مربوط شود و این مسئله تضییع حقوق میلیون‌ها هوادار است.
مهدی علی‌نژاد در پایان مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصوباتی در مورد آیین نامه‌ها بود که به تصویب رسید. فدراسیون از لحاظ انضباط مدیریتی و مالی شرایط خوبی داشته و در دو سال اخیر بدهی نداشته و بخشی از بدهی‌های سنوات گذشته را پرداخت کرده است.
وی در خصوص دادگاه جودوی ایران گفت: پیش‌بینی محاکم قضایی دشوار است. آنچه وظیفه وزارت و کمیته و فدراسیون بوده، دفاع از حقوق جودو است. این تعلیق ظالمانه است و با مبانی بین‌المللی مغایرت دارد. بعد از اینکه در فدراسیون جهانی به اعتراض تعلیق ایران توجه نشد، به دادگاه عالی شکایت شد. تلاش کردیم در کنار کمیته ملی المپیک هزینه‌های دادرسی که گزاف بود، پرداخت شود. برای هماهنگی جلساتی برگزار و وکیل خوبی استخدام شد و شهود ما سجادی، داورزنی و زارعیان از طرف ایران در دادگاه شرکت می‌کنند. ویزر در لیست حاضرین بوده و باید ببینیم دادگاه عالی ورزش چه تصمیمی می‌گیرد. امیدوارم نتیجه به نفع ایران باشد.
* در دادگاه شکست بخوریم، تعلیق ادامه خواهد داست
معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که اگر ایران در این دادگاه شکست بخورد، چه تاثیری در ورزش ایران خواهد داشت؟ گفت: اگر شکست بخوریم، برای ورزش ایران مشکلی پیش نمی‌آید و این مربوط به جودو است و تعلیق آن ادامه خواهد داشت.
* نباید تحریم‌ها به صداوسیما وارد شود، فدراسیون دنبال حل مشکل پخش جام باشگاه‌ها است
علی‌نژاد در خصوص سلب حق پخش تلویزیونی در لیگ قهرمان آسیا از ایران عنوان کرد:  AFC به ایران اعلام کرد به خاطر تحریم‌ها امکان پخش مسابقات در کشورمان وجود ندارد. ما دچار تحریم جهانی نیستیم و این تحریم‌ها یک جانبه از سوی آمریکا است و نباید این تحریم‌ها به سازمان صدا و سیمای ایران مربوط شود و تضییع حقوق میلیون ها هوادار است. به اینفانتینو و شیخ سلیمان از طرف وزیر اعتراض شد. دخالت سیاست در ورزش با منشور المپیک و قوانین ورزش مغایرت دارد. فدراسیون فوتبال به دنبال حل مشکل است.
*مجوز کلی برگزاری اردوها را گرفتیم
وی در خصوص اینکه برخی از تیم‌ها هنوز مجوز آغاز اردو را نگرفته‌اند،گفت:  یک مجوز کلی از ستاد کرونا گرفتیم که اردوهای تیم‌های ملی آغاز شود. هر فدراسیون که پروتکل‌ها را ارائه کند و در ستاد تصویب شود، می‌تواند اردوها را آغاز کند و منعی نداریم.
* استعفای ایلخان نوری مورد قبول است
علی‌نژاد در پاسخ به تسنیم در خصوص شرایط ایلخان نوری از ریاست فدراسیون نجات غریق گفت: وی استعفایی داده و مورد قبول است و ابتدای هفته آینده سرپرست معرفی می‌شود.
* بنا و هاشمی از سرمایه‌های ما هستند
معاون وزیر ورزش در خصوص حمایت از مربیان داخلی مانند محمد بنا و الهام هاشمی در کشتی و تیراندازی گفت: تاکید وزارت ورزش بر استفاده از مربیان داخلی است و در حوزه ملی اگر نیاز به مربی خارجی بود، در کمیته مربوطه با شرایط خاص بررسی می‌شود. اینطور نیست که بگوییم هیچ مربی خارجی در ایران نباشد. بنا و هاشمی سرمایه‌های مربیگری ما هستند و کشتی و تیراندازی قدر آنها را می‌دانند. می‌دانستم دبیر با تسلط بر اوضاع و دیدگاه فنی بالا موضوع را اداره می‌کند. در مورد خانم هاشمی هم پیگیری می‌کنم و اگر مشکلی باشد حل می‌شود.
*تجمع اهالی بولینگ و بیلیارد را با پایه و اساس نمی‌دانم
وی در خصوص تجمع برخی از اهالی رشته بولینگ و بیلیارد مقابل وزارت ورزش و اعتراض به بازگشت هاشم اسکندری، تصریح کرد: نمی‌توانیم فراتر از قانون باشیم. فرد برای 4 سال برای ریاست انتخاب می‌شود. اسکندری به دلیل قرار دادسرا 6 ماه امکان حضور در فدراسیون را نداشت. این مدت تمام شده و وی به فدراسیون بازگشته است. او پرونده‌ای در مرحله دادسرا دارد و تا وقتی محکومیت قضایی ندارد، اتهامات قابل اعمال و تصمیم از سوی ما نیست. این اعتراض را با پایه و اساس درستی نمی‌دانم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد