hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا مصرف لبنیات درد‌های مفصلی را کاهش می‌دهد؟

آیا مصرف لبنیات درد‌های مفصلی را کاهش می‌دهد؟

متخصص طب سنتی ایرانی از تاثیر مصرف لبنیات بر درد‌های مفصلی می‌گوید.
دکتر محمد عسکرفراشاه متخصص طب سنتی ایرانی گفت: یکی از باور‌های غلط طبی که طرفداران زیادی هم دارد، مصرف زیاد لبنیات برای بهبود درد مفاصل است، در صورتی که در بعضی از افراد سبب تشدید درد‌های مفصلی می‌شود.
او با بیان اینکه از دیدگاه طب ایرانی، بیشتر درد‌های مفصلی از سوء مزاج سرد و‌ تر پدید می‌آیند، اظهارداشت: بر این اساس افرادی که سوء مزاج سرد و تری دارند بیشتر در معرض بروز درد مفاصل قرار دارند، در  نتیجه در این دسته از افراد نه تنها مصرف زیاد لبنیات سبب کاهش درد آن‌ها نمی‌شود، بلکه باعث شدت یافتن درد مفاصل آن‌ها می‌شود.
عسکرفراشاه ادامه داد: بهتر است مبتلایان به درد‌های مفصلی برای مدتی از مصرف لبنیات پرهیز کنند و به هیچ عنوان لبنیات را همراه با غذا میل نکنند و به عنوان مثال ماست را مصلحات گرمی مانند نعناع، پونه، زیره، گل سرخ و .. میل کنند.
این متخصص طب سنتی ایرانی تصریح کرد: افراد با درد‌های مفصلی از مصرف لبنیاتی همچون ماست و دوغ با غذای گوشتی به ویژه گوشت ماهی به شدت پرهیز کنند، زیرا با همه خواصی که لبنیاتی نظیر ماست دارند، هضم ماست کمی سخت است و ماده خامی در بدن ایجاد می‌کنند که با رسوب این ماده خام، درد مفاصل تشدید می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد