hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونا سیستم مغز و اعصاب را درگیر می‌کند

کرونا سیستم مغز و اعصاب را درگیر می‌کند

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: مهمترین عارضه‌ای که در خصوص ویروس کرونا در سیستم اعصاب دیده شده، همراهی ویروس کرونا و سکته‌های مغزی است.
آقامیری متخصص مغز و اعصاب بیمارستان امام حسین در مورد ارتباط ویروس کرونا و بیماری های دستگاه عصبی اظهار کرد: با فراگیری ویروس کرونا بین ۲ تا ۵ درصد ریسک ابتلا به سکته مغزی در افراد افزایش پیدا کرده است. تمام افراد به خصوص جوانان بدون داشتن ریزفاکتور‌های جدی برای سکته‌های مغزی دچار این عارضه می‌شوند.
او گفت: مهمترین عارضه‌ای که در خصوص ویروس کرونا در سیستم اعصاب دیده شده،  همراهی ویروس کرونا و سکته‌های مغزی است.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح  کرد: ما در دوره همه گیری ویروس کرونا مشاهده کردیم که بیماران جوان بدون هیچ علائم خاصی دچار سکته‌های مغزی شده‌اند، طبق شواهد سکته‌های این افراد از نوع سکته‌هایی بوده که عروق خونی بزرگی را درگیر کرده است.
آقامیری بیان کرد: عارضه دیگری که بر اثر ویروس کووید ۱۹ می‌تواند در افراد رخ دهد این است که کرونا باعث می‌شود که خود بدن سمومی را تولید کند که به آن اینترلوکین می‌گویند. اینترلوکین‌ها به سلول‌های مغزی می‌رسد و سبب ایجاد یک نوع مسمومیت مغزی می‌شود که به انسفالوپاتی معروف است؛ در چنین شرایطی بیمار احساس گیجی می‌کند و یا حتی دچار کاهش سطح هوشیاری شود.
او گفت: ویروس کرونا می‌تواند به اعصاب محیطی فرد تهاجم کند وسبب ایجاد نوروپاتی در بدن شود که در نهایت ضعف در اندام‌ها را به همراه خواهد داشت. این سه عارضه از عوارض اصلی بودند که ویروس کرونا می‌تواند در سیستم اعصاب مرکزمحیطی فرد بیمار ایجاد کند.
این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: بر اساس بررسی‌هایی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که این افراد به ویروس کرونا نیز مبتلا بوده اند، به همین خاطر به نظر می‌رسد که بین ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بروز سکته مغزی به خصوص سکته‌هایی که با درگیری عروق بزرگ مغز همراه هستند ، رابطه‌ای وجود دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد