hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نخستین مرکز رشد نوآوری زیردریایی و نفت در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد می‌شود

نخستین مرکز رشد نوآوری زیردریایی و نفت در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد می‌شود

 رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه "دانشگاه در حوزه نوآوری با بخش صنعت همکاری کرده است" گفت: به‌زودی نخستین مرکز رشد نوآوری در زمینه زیردریایی و نفت در این دانشگاه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید مهدی ابطحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به با توجه به آغاز سال تحصیلی پیش‌رو و دستاوردهای محققان این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از 13 دانشگاه بزرگ کشور کشور و جزو 5 دانشگاه برتر فنی و مهندسی‌است و جایگاه ویژه‌ای در فناوری و در دو عرصه ملی و فراملی دارد که فعالیت‌های تاثیرگذار آن مدیون پایه‌گذاری و تعریف درست و مناسب آن بوده است.
وی افزود: اگر امروز بحث دانشگاه نسل سه و چهار مطرح است و سه دهه است که پارک های علم و فناوری رونق گرفته، به دلیل پاسخگو بودن دانشگاه به نیازهای جامعه و دید پایه‌ای به این مسئله بوده است؛ این دانشگاه در حال حاضر 14 دانشکده و 8 پژوهشکده عمدتاً تقاضامحور دارد و دو پژوهشکده آن در مشارکت با صنعت، و پژوهشکده آب دانشگاه با شرکت آب منطقه‌ای و سازمان محیط زیست شکل گرفته که این روند ادامه‌دار خواهد بود.
همکاری بخش نوآوری دانشگاه با صنعت
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه در حوزه نوآوری با بخش صنعت همکاری کرده، گفت: به زودی در دانشگاه نخستین مرکز رشد نوآوری در زمینه زیردریایی و نفت ایجاد می‌شود؛ زمانی که صنعت در ایجاد ساختارهای پژوهشی همکاری می‌کند یعنی صنعت به دانشگاه برای حل مشکلات باور دارد چراکه دانشگاه، آینده این سرزمین را می‌سازد و یک نهاد همواره فعال و زنده است.
وی خاطر نشان کرد: 10 هزار دانشجو به نسبت برابر تحصیلات تکمیلی و کارشناسی داریم و همچنین به نسبت برابر دختران و پسران نزدیک می‌شویم. دانشگاه در سه شاخه علوم و فیزیک، ریاضی و شیمی فعالیت دارد و تنها دانشگاهی است که میزبان دانشکده کشاورزی و محیط زیست بوده، زیرا محور توسعه ایران کشاورزی مطرح شده و زمینه استقلال کشور را در بر می‌گیرد.
تشکیل ستاد کرونایی در دانشگاه و تبیین برنامه‌های آموزشی
ابطحی خاطر نشان کرد: اینکه زیرساختی را برای برگزاری آزمون‌ها داشته باشیم موفقیت‌آمیز است و این زیرساخت آموزش غیرحضوری در دانشگاه‌ها به عنوان سرمایه‌ای بزرگ است. از سویی دیگر این فرصت به وجود آمده که دانشجویان به صورت فرد فرد اظهار نظر و مذاکره داشته باشند و به روز کردن محتوا توسط اساتید با دقت بیشتر نیز از دیگر فرصت‌های آموزش مجازی است.
وی مزیت‌های مجازی‌شدن فضای آموزشی را اینگونه شرح داد: احساس تعلق خاطر اساتید به محتوا اکنون تبدیل به احساس رسالت آموزشی در عرصه جهانی شده است؛ ایجاد فضای تعاملی بین المللی درست در اختیار قرار داده شده که نهاد دانشگاه این همگرایی بین کشورها را پیش‌تر از سیاستمداران ایجاد می‌کنند.
پاسخگویی به نیاز جامعه رویکرد دانشگاه صنعتی اصفهان
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه "سه بخش معاونت فرهنگی، دانشجویی و نهاد رهبری در کنار هم یک ساختاری را ایجاد کردند که با تمام دانشجویان تماس گرفته و از شرایط سلامتی، دسترسی به اینترنت، ابزار لازم و وضعیت معیشت آنها و سایر دانشجویان و روند کلاس‌ها پرس و جو می‌کند" گفت: نتایج این ساختار در برنامه‌ریزی دانشگاه موثر بود و همچنین وام شرافتی به دانشجویان نیازمند اختصاص داده شد که به هر نفر در دو سه مرحله 1.5 میلیون تومان تحویل خواهیم داد.
ابطحی تصریح کرد: حدود 3.5 درصد دانشجویان این دانشگاه ابزار اینترنت نداشتند که فراخوانی داده شد تا ابزار لازم برای آنها تامین شود. کسانی که محرومیت دارند و به شبکه دسترسی ندارند، دانشگاه یک خوابگاه برای آنها فراهم می‌کند تا شرایط عادلانه آموزشی برقرار شود.
وی عنوان کرد: این دانشگاه 43 شرکت رویشی و برآمده از دانشگاه دارد و 15 کارخانه از فناوری این دانشگاه به دست آمده، بنابراین می‌تواند نیاز جامعه را حل کند؛ دانشگاه در زمینه استفاده از UVC برای ضدعفونی‌کردن در دنیا پیشتاز است و در زمان آغاز به کار بر این پروژه 8 مقاله در مورد آن وجود داشت و این به معنای یک نگاه جزئی به این مسئله است.
ابطحی با بیان اینکه "طراحی کابین‌های ضدعفونی برای محل‌های پرخطر و خانگی در این دانشگاه انجام و با قطار شهری اصفهان صحبت شده که دو سری دستگاه ضد عفونی کردن را در اختیار آنها قرار دهند" گفت: همچنین نخبگان توانستند در زمینه تولید کلید اصلی ماسک یعنی پارچه به خودکفایی برسند و به طور موازی با ستاد نانو کار کنند؛ خط تولید ماسک N95 نیز راه اندازی شد که تاکنون بالای یک میلیون ماسک تولید کرده است.
وی یادآور شد: یک دستگاه قابل رقابت جهانی در تولید ماسک سه لایه با ظرفیت 100 ماسک در دقیقه از سوی دانشکده نساجی وارد مدار شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد