hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بهترین ماسک برای استفاده مردم چه نوع ماسکی است؟

بهترین ماسک برای استفاده مردم چه نوع ماسکی است؟

به گفته سازمان بهداشت جهانى، معلوم نیست تا چه زمانى ویروس کرونا در کنار ما باشد و همچنان باید سبک زندگى‌هایمان را به سمت رعایت اصول بهداشتى ببریم در این بین استفاده از ماسک براى تمام افراد جامعه، از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است.
 به گفته سازمان بهداشت جهانى، معلوم نیست تا چه زمانى ویروس کرونا در کنار ما باشد و همچنان باید سبک زندگى‌هایمان را به سمت رعایت اصول بهداشتى ببریم. 
در این بین استفاده از ماسک براى تمام افراد جامعه، از اهمیت ویژه اى برخوردار است و به دلایلى ماسک پارچه‌اى براى استفاده عموم مردم ارجحیت دارد.
در این رابطه سخنگوى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در گفتگو با تسنیم، گفت: سازمان بهداشت جهانى، براى عموم مردم بیشتر بر استفاده از ماسک پارچه‌ای تاکید دارد و به تمام کشورها نیز این توصیه را کرده است چراکه ماسک هاى جراحى عمدتا براى کارکنان بهداشت و درمان و کسانى که با حجم بالایى از ویروس در ارتباط هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: اگر تمام مردم از ماسک‌هاى n95 یا جراحى استفاده کنند، کمبود این ماسک براى نیروى درمانى و بهداشتى نیز ایجاد می‌شود و از طرفى چون مردم معمولا در محیط‌هایى با آلودگى بالا حضور ندارند، نیاز نیست تا از این ماسک‌هاى به اصطلاح پزشکى، استفاده کنند.
وى بیان کرد: مزیت استفاده از این ماسک‌ها علاوه بر مقرون به صرفه بودن و جلوگیرى از صرف هزینه بالا، تولید نشدن زباله‌هاى عفونى نیز هست و این ماسک را تا مدت‌ها در صورت پاره نشدن، می‌توان استفاده کرد.
ترکیب ایده آل براى ماسک پارچه‌ای چیست؟
دکتر نوروزیان در این خصوص تصریح کرد: ماسک پارچه‌ای با سه لایه مختلف، کارایى و حفاظت خوبى در برابر ویروس کرونا دارد در این ماسک‌ها، لایه داخلى حتما از جنس نخ یا پنبه بوده تا مانند پارچه عرق گیر و تیشرت، آبگیر باشد.
وى افزود: لایه بیرونى ماسک حتما باید آبگریز باشد که می‌توان از پارچه‌هایى با جنس پلى استر یا ابریشم استفاده کرد لایه میانى هم می‌تواند مخلوطى از پلى استر یا کتان و نخ باشد تا آبگریز بوده و باعث تقویت به دام انداختن قطرات تنفسى شود. 
سخنگوى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان تاکید کرد: از این ماسک‌ها درصورتى که خیس یا کثیف نشوند، می‌توان چند ساعتی که بیرون از منزل هستند استفاده کرده و بعد از رسیدن به منزل، ماسک را شسته و خشک کرده و در دفعات بعدى از آن استفاده کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد