hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رعایت پروتکل های بهداشتی حتی بعد از تزریق واکسن آنفلوآنزا

رعایت پروتکل های بهداشتی حتی بعد از تزریق واکسن آنفلوآنزا

مسئول مبارزه با بیماری های واگیردانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بهره مندی از واکسن آنفلوآنزا اثر محافظتی در مقابل ویروس کرونا ندارد و همه افراد باید علاوه بر واکسیناسیون آنفلوانزا پروتکل های بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا رعایت کنند.
دکتر فلورا انفرادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: ویروس آنفلوآنزا از ویروس های تنفسی قدیمی است و نوع A به ویژه  H1N1 آن ممکن است به بیماری های شدید ریوی تنفسی منجر شود.
وی افزود: علایم آنفلوآنزا  ناگهانی بوده و در بیشتر افراد با تب، بدن درد شدید و سردرد بروز می کند، این در حالی است که بروز کرونا ویروس در افراد ممکن است با تب همراه نباشد و در برخی موارد پس از بروز علایم دیگر تظاهر کند.
وی با بیان این که تب در بیماری آنفلوآنزا جزو علایم قالب بیماری است ، اظهارکرد: آنفلوآنزای بدون عارضه به طور معمول پنج روز و بیماری کووید 19 به طور حدودی سه هفته طول می کشد.
وی تشخیص این دو بیماری را در زمان اپیدمی مشکل اعلام و خاطرنشان کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای و بالای 65 سال، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال جزو افراد پرخطر محسوب شده و انجام واکسینایون برای آن ها لازم و ضروری است.
دکتر انفرادی یادآور شد: اگر فردی پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا دچار سرماخوردگی شد باید بیشتر به بیماری کووید 19 مشکوک شد، البته تشخیص قطعی به عهده پزشک است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد