hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > 13دختر و پسربچه در دام سیاه کارگردان قلابی

13دختر و پسربچه در دام سیاه کارگردان قلابی

انتخاب بازیگر برای بازی در فیلم سینمایی، ترفند مجرم سابقه‌داری بود که هدفی جز آزار و اذیت کودکان نداشت. این مرد که پیش از این هم به جرم کودک‌آزاری به زندان افتاده بود با انتشار آگهی در شبکه‌های اجتماعی طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرد.

تحقیقات برای دستگیری متهم 46ساله با شکایت خانواده دختربچه‌ای 13ساله شروع شد. مادر دختربچه به مأموران پلیس فتای خراسان رضوی گفت: مدتی قبل از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی انتخاب بازیگر خردسال برای بازی در یک فیلم سینمایی روبه‌رو شدم. در این آگهی، فردی که خودش را کارگران فیلم معرفی کرده بود، مدعی شده بود برای انتخاب بازیگر تست رایگان می‌گیرد و نشانی و شماره تلفنش را هم درج کرده بود. من هم تصمیم گرفتم دخترم را برای تست بازیگری به آنجا ببرم و به این ترتیب راهی ساختمانی دو‌طبقه در یکی از محله‌های مرفه‌نشین مشهد شدم.
زن جوان ادامه داد: محل تست طبقه دوم ساختمان بود. داخل یکی از اتاق‌ها دوربین و تجهیزات نورپردازی قرار داده شده بود و مرد میانسال بعد از کمی حرف زدن درباره فیلم از من خواست بیرون اتاق منتظر بمانم تا از دخترم تست بگیرد. او می‌گفت که حضور من مانع از آن می‌شود که دخترم کارش را خوب انجام دهد و من هم بی‌خبر از همه‌جا از اتاق بیرون رفتم. دقایقی بعد اما، مرد میانسال در اتاق را باز کرد و گفت که دخترم در امتحان رد شده است. آن روز به خانه برگشتیم اما در تمام مسیر دخترم ساکت بود و حرف نمی‌زد. رفتارش نگرانم کرده بود و شروع به حرف زدن با او کردم تا اینکه با شنیدن حرف‌هایش شوکه شدم. دخترم گفت زمانی که با آن مرد در اتاق تنها بوده، او دخترم را مورد آزار و اذیت قرار داده و وی را تهدید کرده و خواسته که از این ماجرا به کسی چیزی نگوید. با شکایت این زن، تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری مرد کودک‌آزار شروع شد. زن جوان تنها شاکی پرونده نبود و در ادامه مشخص شد که مرد شیطان‌صفت با این شگرد دختر و پسربچه‌های دیگری را هم مورد آزار و اذیت قرار داده است. در ادامه دستور بازداشت متهم صادر شد و تیمی از مأموران با شناسایی محل زندگی متهم راهی آنجا شدند و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. در بازرسی خانه متهم، فیلم‌هایی کشف شد که او از صحنه آزار و اذیت طعمه‌هایش گرفته بود. این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد مرد شیطان‌صفت با ترفند انتخاب بازیگر، دست‌کم 13دختر و پسر خردسال را به استودیوی سیاه خود کشانده و دور از چشم والدینشان، آنها را مورد آزار قرار داده است. با دستگیری متهم، وی به پلیس فتا منتقل و مشخص شد که او پیش از این نیز به جرم کودک‌آزاری دستگیر و زندانی شده بود.
بررسی‌ها نشان می‌داد متهم که خود یکی از هنرپیشه‌های دسته چندم سینما بوده است، در پرونده قبلی‌اش نیز با فریب و نیرنگ، کودکان را مورد آزار قرار داده و از آنها فیلم‌های سیاه تهیه کرده بود. با این اطلاعات برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده وی برای رسیدگی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
خطر در کمین کودکان
کودکان همیشه طعمه‌ای بی‌گناه برای مجرمانی هستند که نقشه‌های شیطانی در سر می‌پرورانند و تنهایی، مهم‌ترین زمانی است که ممکن است آنها را در دام این دسته از تبهکاران گرفتار کند. مثل پسربچه‌ 10ساله‌ای که در جریان دوستی اینترنتی طعمه مردی 40ساله قرار گرفت اما بخت با او یار بود که از سرنوشت شومی که در انتظارش بود، نجات یافت. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی درباره این پرونده می‌گوید: مدتی قبل زنی به پلیس فتا مراجعه کرد و از تهدیدهای مردی گفت که باعث وحشت پسرش شده بود. این زن کارمند بود و از آنجا که شوهرش مدتی قبل فوت شده بود، مجبور بود که پسرش را در برخی از ساعات روز در خانه تنها بگذارد. او برای سرگرمی پسرش، یک تبلت خریده و در اختیار او قرار داده بود و چون داخل تبلت سیم‌کارت قرار نداده بود، تصور می‌کرد خطری پسرش را تهدید نخواهد کرد. حال آنکه تبلت به اینترنت متصل بود و همین باعث شد که پسربچه 10ساله او از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با مردی 40ساله آشنا شود.
سرهنگ جهانشیری ادامه می‌دهد: مرد 40ساله تلاش می‌کند به پسربچه نزدیک شود و حتی برای اجرای نقشه شومش، فیلم‌های مستجهن برای او می‌فرستاد. مدتی بعد نیز با او مخفیانه قرار می‌گذارد و روز قرار به مقابل آموزشگاهی می‌رود که پسربچه به آنجا می‌رفت اما پسربچه 10ساله به محض دیدن قیافه مرد، ترسیده و فرار می‌کند. با این حال مرد تبهکار تلاش می‌کند از طریق پیام‌های تهدیدآمیز و اینکه نشانی خانه پسربچه را می‌داند و سراغش خواهد رفت، او را مجبور کند به خواسته‌اش تن دهد و همین باعث بیماری پسربچه می‌شود. در نهایت نیز مادر او با دیدن وضعیت پسرش و بررسی تبلت متوجه این اتفاق شوم می‌شود و با مراجعه به پلیس درخواست کمک می‌کند. به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، مأموران با تحقیقات تخصصی موفق می‌شوند متهم را که مجرمی سابقه‌دار بود دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کنند اما نکته‌ حائز اهمیتی که در این میان وجود دارد، تنها گذاشتن کودکان است که ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری را برای آنها به همراه داشته باشد. جهانشیری می‌گوید: با توجه به فرا رسیدن فصل مدارس، خانواده‌ها باید مراقب کودکان و نوجوانان و اوقات تنهایی آنها باشند. باید به آنها آموزش‌های لازم را ارائه دهند و ارتباطات آنها مخصوصا در دنیای مجازی را کنترل کنند تا از آنها در برابر خطراتی که پیش رویشان است، محافظت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد