hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه بندی نشریات وزارت علوم

ارتقای رتبه دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه بندی نشریات وزارت علوم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از ارتقای رتبه این دانشگاه در در جدیدترین رتبه‌بندی ارزیابی نشریات در سال 1398 دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور از سوی دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خبر داد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت : نشریات دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور بر اساس شاخص‌ها و معیارهای کلی ارزیابی نشریات علمی امتیاز دهی و رتبه نشریات تعیین‌شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه 12 عنوان از نشریات معتبر دانشگاه سمنان در این نظام ارزیابی حضور دارند افزود :  از این میان دو عنوان نشریه در حوزه فنی مهندسی دارای رتبه (الف) و سایر نشریات دانشگاه سمنان موفق به کسب رتبه (ب) در ارزیابی سال 98 شده‌اند.
دکتر سعدالدین ادامه داد : این در حالی است که نشریات دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی نشریات در سال 98 نسبت به سال 96 جایگاه مطلوب‌تری را بدست آورده اند .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان بابیان معیارها و شاخص‌های جدید در نظر گرفته‌شده برای ارزیابی نشریات عنوان کرد: انتشار به‌موقع، داشتن وبگاه استاندارد، رعایت آیین نگارش و ساختار، رعایت فرایند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی تخصصی اجتماعی و همچنین رعایت اخلاق علمی نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی در ارزیابی نشریات مورد بررسی قرار می‌گیرند.
دکتر سعدالدین  بابیان اینکه تأکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این است که محتوای نشریات علمی متناسب با نیازهای جامعه و پژوهش‌ها نیز اصیل باشد، گفت : تخلف یا تقلب علمی در آثار، می‌تواند منجر به حذف موقت یا دائمی از فرایند ارزیابی و رتبه‌بندی شود و نشریه باید تمهیدات کافی را برای جلوگیری از تخلف و احراز اصالت علمی آثار منتشره را به کار گیرد.
دکتر سعدالدین با اشاره به اینکه هر نشریه باید در سال حداقل ۲۴ مقاله علمی و هر شماره حداقل ۶ مقاله منتشر کند، خاطر نشان کرد : رتبه‌بندی نشریات به‌صورت خیلی خوب (الف)، خوب (ب)، متوسط (ج) و ضعیف (د) تعیین‌شده است و درصورتی‌که نشریه‌ای در رتبه ضعیف قرار بگیرد، علاوه بر اینکه از فرایند ارزیابی خارج می‌شود، به مدت دو سال نمی‌تواند در فرایند ارزیابی قرار گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد