hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شهرداری قم آماده برقراری سرویس‌های مدارس است/ افزایش هزینه با فعالیت زوج و فرد سرویس‌ها

شهرداری قم آماده برقراری سرویس‌های مدارس است/ افزایش هزینه با فعالیت زوج و فرد سرویس‌ها

معاون شهردار قم از آمادگی و برنامه‌ریزی برای برقراری سرویس‌های مدارس خبر داد و گفت: سرویس‌ها به‌صورت زوج و فرد و در دو نوبت با ۳دانش‌آموز فعالیت خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش هزینه برای والدین دانش‌آموزان می‌شود.

عباس ذاکریان ، با اشاره به آخرین تصمیمات برای اجرای سرویس مدارس اظهار داشت: کارگروهی در این زمینه در ماه‌های اردیبهشت‌ماه و خرداد نرخ سرویس‌های مدارس در سال جاری را تدوین کردند که این لایحه در شورای اسلامی شهر نیز مصوب شده است.

وی با بیان اینکه "آمادگی‌های کامل برای برقراری سرویس‌های مدارس در قم وجود دارد" ابراز کرد: مقدمات این کار به‌صورت کامل انجام‌شده و تأیید صلاحیت شرکت‌های بخش خصوصی در سایت "سپند" اعلام‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، سرویس‌های مدارس با اماواگرهای فراوانی روبه‌رو شده است و شرایط قرمز، نارنجی و سفید بودن استان در حضوری و غیرحضوری بودن دانش‌آموزان تأثیرگذار است که در این شرایط برنامه‌ریزی سرویس مدارس با مشکلاتی روبرو شده است.

وی با تأکید بر اینکه "فعلاً آموزش و پرورش تصمیم به حضور اختیاری دانش‌آموزان گرفته است" عنوان کرد: این اختیاری‌بودن در کنار مشکل‌ساز‌شدن برای خانواده‌ها، سبب ایجاد عدم تصمیم‌گیری برای سرویس مدارس شده است و حتی اختیاری بودن هم به‌صورت دوگروهی است که این نیز مشکل‌ساز شده است.

ذاکریان با اشاره به ایجاد هزینه بالا به واسطه رعایت فاصله‌گذاری‌ها در سرویس‌های مدارس یادآور شد: سرویس‌ها در این مدارس به‌صورت زوج و فرد و در دو نوبت با 3 دانش‌آموز فعالیت خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش هزینه برای والدین دانش‌آموزان می‌شود.

وی ثمره این کار را تحمیل هزینه‌های بالا دانست و افزود: در این شرایط فعال‌شدن سرویس‌های مدارس منتظر تعیین تکلیف نهادهای بالادستی است چراکه در این وضعیت باید مشخص شود کدام دانش‌آموز علاقه‌مند مشارکت حضوری در مدارس بوده که بتوان برنامه‌ریزی کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد