hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شست‌وشوی صورت در روزهای کرونایی ضروری است؟

شست‌وشوی صورت در روزهای کرونایی ضروری است؟

یک متخصص پوست و مو گفت: افرادی که در معرض آلودگی ویروس کرونا قرار دارند، تمامی نقاط پوستی مشکوک به آلودگی از جمله صورت را با مواد شوینده صابونی شست‌وشو دهند.
مجید مهری  اظهار کرد: ویروس کرونا مستقیماً از راه پوست، حتی زخم وارد بدن انسان نمی‌شود. پوست می‌تواند راهی برای انتقال ویروس به چشم، دهان و مخاط بینی و از آنجا به بدن باشد.
وی با تأکید بر اینکه هر قسمت از پوست که مشکوک به آلودگی است باید شست‌وشو شود، تصریح کرد: دست‌ها که دائماً در معرض آلودگی است، باید شسته شوند. بهترین روش رفع آلودگی از دست‌ها، شست‌وشوی آن‌ها با صابون و آب گرم به مدت دست‌کم ۲۰ ثانیه است.
این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: علاوه بر شست‌وشوی دست‌ها، شست‌وشوی دیگر نقاط بدن از جمله صورت، به شغل افراد و نوع حضور آن‌ها در سطح جامعه بستگی دارد. پرسنل بیمارستان و کادر درمان که دائماً در معرض این بیماری هستند، شست‌وشو صورت را انجام دهند. افرادی که در صف نانوایی، بانک و یا جاهای دیگر احساس کردند در کنار فرد آلوده قرار داشتند هم این کار را انجام دهند.
وی گفت: شست‌وشوی دور چشم و مژه‌ها نیاز به مواد خاصی ندارد و همان صابون‌هایی که می‌توان با آن صورت را شست‌وشو داد، کفایت می‌کند.
مهری در خصوص ضایعات پوستی ناشی از بیماری کرونا، گفت: در دوران فعال بیماری کرونا ممکن است ضایعات پوستی در بیماران ایجاد شود و در صورتی‌ که فرد دوباره به ویروس مبتلا نشوند، این ضایعات پوستی برطرف می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد