hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تداوم وضعیت هشدار کرونایی در استان ایلام/ اپیدمی همزمان کرونا و آنفلوانزا وجود دارد

تداوم وضعیت هشدار کرونایی در استان ایلام/ اپیدمی همزمان کرونا و آنفلوانزا وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از استمرار وضعیت هشدار متمایل به قرمز در استان ایلام خبرداد و گفت: احتمال اپیدمی همزمان کرونا و آنفلوانزا در استان وجود دارد.
محمد کریمیان  ؛ از استمرار وضعیت هشدار متمایل به قرمز در استان ایلام خبرداد و اظهار داشت: احتمال اپیدمی همزمان کرونا و آنفلوانزا  در ایلام وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تغییر فصل سبب شیوع آنفلوانزا در سنوات گذشته شده و همزمانی شیوع آنفولانزا که خاص فصل پیش رو است و شیوع کرونا می‌طلبد با پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خطرات احتمالی آنفولانزا را کنترل کنیم.
وی افزود: بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه از شیوع آنفولانزا در زمان وجود کرونا خطر را مضاعف می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بازگشایی مدارس، تردد دانش آموزان با وسیله نقلیه عمومی و استفاده از تاکسی و سرویس‌های مدارس که سبب حضور در محیط بسته و مجتمع می‌شود درصورت نادیده‌گرفتن نکات بهداشتی، افزایش شیوع کرونا و آنفولانزا را به دنبال دارد.
کریمیان در پاسخ به اینکه "راهکار پیشنهادی برای مقابله و قطع زنجیره این دو ویروس خطرناک و مرگ آفرین چیست؟" گفت: تنها راه پیشگیری است؛ در مبحث کروناویروس تاکنون درمانی که قطعیت داشته باشد در جهان وجود ندارد، بنابراین عقلانی‌ترین راه ممکن پیشگیری و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.
وی در ارتباط با شیوع آنفولانزا که طبعیت تغییر فصل و از طرفی در سنوات گذشته نیز تجربه شده است گفت: استفاده از واکسن آنفلوانزا برای بیماران زمینه‌ای و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با این ویروس می‌تواند از اپیدمی همزمان کرونا و آنفلوانزا در استان پیشگیری کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد