hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در خمینی‌شهر

افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در خمینی‌شهر

رئیس مجمع بیمارستان‌های شهرستان خمینی‌شهر گفت: آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در خمینی‌شهر از ۲۰ به ۳۰ درصد افزایش یافته است.
علی اکبر جنگجو با بیان اینکه وضعیت خمینی‌شهر همچنان قرمز است، اظهار کرد: از اول اسفند تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری حدود ۷ هزار و ۶۲۷ نفر به حوزه سلامت به صورت بستری و سرپایی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۲۲۸ نفر بستری شده‌اند.
وی با بیان اینکه در اوایل شیوع بیماری ۸۰ درصد مبتلایان نیاز به بستری نداشتند، گفت: قبلا تنها ۲۰ درصد بیماران بستری می‌شدند و از این میزان ۵ درصد نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه داشتند، اما در حال حاضر این آمار به ۳۰ درصد افزایش یافته است. این درصورتی است که تعدادی از پرسنل بیمارستان نیز درگیر بیماری شده اند و از تعداد نیروها کاسته شده است.
رئیس مجمع بیمارستان‌های شهرستان خمینی‌شهر، تصریح کرد: قبلا تست کرونای ۴۵ درصد از افرادی که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کرده‌اند مثبت بوده و هم‌اکنون این آمار به ۶۱ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان شهید اشرفی، افزود: در بیمارستان شهید اشرفی که مرکز پذیرش بیماران کرونایی خمینی‌شهر است، روزانه بین یک و نیم تا دو تن اکسیژن مصرف می‌شود که این میزان اکسیژن، بسیار زیاد است. خوشبختانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی موافقت خود را برای تأمین یک دستگاه اکسیژن ساز برای این بیمارستان اعلام کرده اند.
جنگجو با بیان اینکه بیمارستان شهید اشرفی ۸۰ تخت فعال دارد، گفت: هم‌اکنون ۸۵ درصد تخت‌های بیمارستان اشغال است و بیمارستان ۹ دی منظریه نیز در حال آماده‌سازی است که تا ۵۰ درصد بیمارستان را برای بخش کرونا اختصاص دهیم.
رئیس مجمع بیمارستان‌های شهرستان خمینی‌شهر، آمار افراد فوت شده بر اثر ابتلا به کرونا در خمینی‌شهر را ۲۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از همشهریان نیز در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد