hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فرق علائم کرونا با آنفلوآنزا، سرماخوردگی و حساسیت چیست؟

فرق علائم کرونا با آنفلوآنزا، سرماخوردگی و حساسیت چیست؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی در مواردی مانند تب و بدن درد شبیه به ویروس کرونا است، اما آنفلوآنزا و سرماخوردگی معمولا منجر به تنگی نفس نمی‌شود.
عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد ، اظهار کرد: آلرژی، سرماخوردگی و آنفلوآنزا ممکن است باعث آسم و در نتیجه تنگی نفس و درد قفسه سینه و تنفس سریع شوند، اما فقط ویروس کرونا به تنهایی با تنگی نفس همراه است.
این مقام مسئول در مهاباد افزود: بسیاری از علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید_۱۹ شبیه به هم است به طوری که تشخیص دادن آن‌ها از هم دشوار می‌شود. همه‌ی این بیماری‌ها در اثر ویروس به وجود می‌آیند، اما ویروس هر یک متفاوت است.
عبدالله نژاد با بیان اینکه آبریزش بینی و عطسه نشانه کرونا نیست و می تواند از علائم سرماخوردگی باشد، اضافه کرد: آبریزش بینی، درگیری سینوس‌ها و عطسه بیشتر در سرماخوردگی و آنفلوآنزا دیده می‌شود، اما در کرونا ویروس کمتر شایع است به گونه‌ای که در کرونا کمتر از پنج درصد موارد آبریزش بینی دارند، البته ممکن است فرد مبتلا به کرونا احساس گرفتگی بینی را داشته باشد.
او اذعان کرد: علائم به یک اندازه ظاهر نمی‌شود. درحالیکه ممکن است ظاهرا به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، احتمالا فقط دچار آنفلوآنزای فصلی یا حساسیت هستید.
کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه اصلی‌ترین علائم ویروس کرونا تب، خستگی، سرفه و تنگی نفس است، تصریح کرد: علائم آنفلوآنزا در مواردی مانند تب و بدن درد شبیه به ویروس جدید کرونا است، اما آنفلوآنزا معمولا منجر به تنگی نفس نمی‌شود.
او یادآور شد: بعضی از افراد به ویروس مبتلا می‌شوند، ولی علامتی ندارند و ناخوش نمی‌شوند. حتی اگر این افراد احساس بیماری نکنند، باز هم می‌توانند ویروس را به اطرافیان انتقال دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد