hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > لرستان| در شورای شهر تخته شد

لرستان| در شورای شهر تخته شد

حاشیه‌ها دست از سر شورای شهر بروجرد برنمی‌دارد. به دنبال اوج گرفتن اختلافات اعضای شورای شهر بروجرد، تعدادی از شهروندان بروجردی در اقدامی اعتراضی در ساختمان شورای شهر بروجرد را «تخته» کردند.


عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در این زمینه اظهار داشت: صبح سه‌شنبه برخی از مردم به عملکرد شورا اعتراض کرده و به‌صورت نمادین درب شورای شهر را بستند.

اشرف چگنی بابیان اینکه این کار مردم اعتراض به عزل شهردار بروجرد بوده است افزود: روز دوشنبه یکی از اعضای شورای شهر بروجرد در فضای مجازی مطلبی مبنی بر عزل شهردار بروجرد منتشر کرده بود درصورتی‌که هنوز عزل شهردار انجام‌نشده است و تعدادی از مردم به پاسخ این مطلب در شورا را به‌صورت نمادین بستند. عضو شورای اسلامی شهر بروجرد عنوان کرد: هنوز شهردار عزل نشده است و فقط برای اینکه در فضای مجازی عزل شهردار مطرح‌شده بود و اینکه شهردار غیرقانونی است مردم اعتراض کردند. او بیان کرد: مردم معتقدند اگر می‌خواهند شهردار را عزل کنند شش نفر از اعضای شورا رأی به عزل شهردار بدهند و اگر مشکلی دیگر وجود دارد باید وزارت کشور و استانداری نامه دهد تا شهردار عزل شود و مردم نیز بدانند.

در شرایطی نیستیم که بخواهیم گروکشی کنیم

این در حالی است که پیش‌ازاین جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان در شورای اداری اشترینان در سخنانی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر باید شرایط فعلی کشور را ملاحظه کنند، اظهار داشت: در شرایطی نیستیم که بخواهیم گروکشی کنیم.

او با بیان اینکه گزارش‌هایی در مورد شورای شهر بروجرد رسیده است، با هیئت حل اختلاف هم ‌صحبت کردم که با اعضای شورای شهر بروجرد اتمام‌حجت کند، تصریح کرد: وقتی در مسئولیت قرار گرفتید باید منافع شخصی را نادیده بگیرید و به فکر پیشرفت شهر باشید، ۴ نفر عضو شورای شهر یک‌طرف و سه نفر دیگر یک‌طرف هستند و یک نفر هم‌زمانی با این‌طرف است زمانی با آن‌طرف. رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه برای عمران و آبادی شهر در این شورا باید تصمیم‌گیری شود، افزود: به شورای حل اختلاف گفته‌ایم بررسی کند موضوع را، اگر به نتیجه رسیدیم وجود یک شورا برای یک شهر مضر است، تردیدی نیست که باید منحل شود و در این موضوع تردیدی نمی‌کنیم.

بدری با اشاره به اینکه اگر اعضای شورا می‌توانند باهم کار کنند انجام بدهند، اگر نمی‌توانند و منافع شهر و منافع ملی را قربانی مسائل و اختلافات خود کنند اینجا دیگر شورای حل اختلاف باید وارد شود و این شورایی که نمی‌تواند مفید باشد را منحل کند.

او یادآور شد: در شرایط فشار اقتصادی باید کارها را سریع پیش ببریم و با کمترین هزینه، در این شرایط شوراها و دهیاری‌ها باید کمک کنند.

اعضای شورا قدر اعتماد مردم را بدانند

همچنین پیش‌ازاین نیز سید موسی خادمی استاندار لرستان، در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد در سخنانی خطاب به اعضای شورای شهر بروجرد، اظهار داشت: شورای شهر محل خدمت گذاری به مردم است و باید اعضای شورا قدر اعتماد مردم را بدانند.

او با بیان اینکه لازمه رشد و پیشرفت در هر حوزه‌ای همدلی و همکاری است، عنوان کرد: شورای شهر محل ابراز اختلاف‌سلیقه و درنهایت اخذ تصمیم هماهنگ است و بدون یکدلی و هماهنگی نمی‌توانیم به اهداف عالی خود برسیم.

استاندار لرستان با تذکر این نکته، رفتار و گفتار اعضای شورای اسلامی شهر می‌تواند موجب ارتقای جایگاه شهر در بین افکار عمومی شود، گفت: شورای شهر محل خدمت گذاری است و باید قدر اعتماد مردم را بدانیم و اختلاف‌سلیقه‌ها را تبدیل به دسته‌بندی‌های مخل رشد و توسعه نکنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد