hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازار زعفران ایران، مفت دست خارجی‌ها

بازار زعفران ایران، مفت دست خارجی‌ها

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه اکنون میزان قیمت خرید زعفران از کشاورز یک بیست و پنجم بازار جهانی است، گفت: زعفران باید در دنیا به نام ایران شناخته شود.
محسن احتشام اظهار کرد: شورای ملی زعفران تشکلی ملی است که از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سطح ملی تشکیل شده است.
وی افزود: در چهار ماه نخست امسال به علت شیوع ویروس کرونا، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۰ درصد افت صادرات زعفران داشته‌ایم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، مقرر شد کارگروه ملی زعفران با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، جهادکشاورزی، سازمان توسعه تجارت شورای ملی زعفران، اتاق‌های بازرگانی و تعاون و تمام افرادی که در حوزه زعفران مشغول به فعالیتند، تشکیل شود.
وی بیان کرد: شورای ملی زعفران از ۸ سال گذشته اقدام به اجرای طرح ملی ارتقای سطح زعفران برای ارتقای کیفیت این محصول کرده است.
احتشام ادامه داد: در کارگروه ملی زعفران، با حضور اتاق‌های بازرگانی و تعاون ایران و شورای ملی زعفران با تعامل با بدنه دولت، به وضعیت زعفران رسیدگی خواهد شد.
وی با تاکید بر فعالیت این کارگروه در زمینه جلوگیری از صادرات بدون ارزش افزوده برای کمک به بحث اقتصادی، افزود: ۸۰ درصد زعفران به صورت خام صادر شده و تنها ۲۰ درصد به صورت بسته‌بندی صادر می‌شود.
رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه قیمت زعفران به نسبت زحمتی که کشاورزان می‌کشند، مطلوب نیست، تصریح کرد: بسته‌بندی زعفران باید با برند ایرانی بوده و با این برند صادر شود.
احتشام با بیان اینکه قیمت خرید از کشاورز با قیمت صادراتی بسیار فاصله دارد، بیان کرد: با افزایش نرخ ارز، سرمایه کشاورزان زعفران‌کار به هدر رفته و فاصله قیمتی بسیاری بین قیمت خرید از کشاورز تا بازار صادراتی وجود دارد.
احتشام یادآور شد: شورای ملی زعفران تلاش دارد با برندسازی و حضور در بازار جهانی و مدیریت بازار صادرات زعفران به سمتی حرکت کند که قیمت زعفران به نفع کشاورزان منصفانه تعیین شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد