hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت نهاده‌های کشاورزی همه را نگران کرده است/ظرفیت چهار محصول گلخانه‌ای کشور برای صادرات

قیمت نهاده‌های کشاورزی همه را نگران کرده است/ظرفیت چهار محصول گلخانه‌ای کشور برای صادرات

مدیر عامل اتحادیه گلخانه داران کشور با بیان اینکه امروز توسعه، تولید و کشت باید براساس سفارش بازار هدف باشد گفت: قیمت نهاده‌های کشاورزی همه را نگران کرده و چهار محصول خیار، گوجه، سبزیجات و بادمجان جزو محصولات گلخانه‌ای صادراتی است.
محمدحسن بلاغی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در بحث گلخانه‌ها با توجه به چشم اندازی که در استان خراسان جنوبی وجود دارد برای توسعه گلخانه در یک هزار هکتار باید زیرساخت خوب و حساب شده داشته باشیم تا در بطن کار با مشکل مواجه نشویم.
وی افزود: با توجه به بازدید از شهرک‌های گلخانه‌ای موجود در خراسان جنوبی هنوز جای کار وجود دارد و باید شهرکها به روزرسانی شوند.
مدیر عامل اتحادیه گلخانه داران کشور گفت: هم افزایی در بین تولیدکنندگان باید به  وجود آوریم تا تولیدات گلخانه‌ای را یکپارچه کنیم و به سمت و سویی برویم تا متقاضیان که قصد دارند وارد این حرفه شوند تشویق شده و الگویی برای دنبال کردن داشته باشند.
بلاغی بیان کرد: هدف اصلی ما در استان و کشور تشکیل زنجیره ارزشی تولیدی محصولات گلخانه‌ای است در زنجیره ارزش محصولات گلخانه‌ای که پنج حلقه دارد تمامی امورات مربوط به گلخانه داری از صفر تا 100 از مرحله جذب سرمایه گذار تا صادرات و فروش برنامه ریزی شده است.
وی گفت: امروز توسعه، تولید و کشت باید براساس سفارش بازار هدف تولید شود و نگاه ما از حلقه آخر به اول است.
مدیر عامل اتحادیه گلخانه داران کشور با بیان اینکه اطمینان خاطر به سرمایه گذارن عمده و خرد می‌دهیم که اگر هم افزایی داشته باشند و در راستای ارزش تولیدات گلخانه ای فعالیت کنند با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند افزود: با توجه به بازدیدها در استان خراسان جنوبی، ایجاد شهرک‌ها بهترین ایده است و وقتی همه  در یک شهرک گلخانه‌ای تجمیع کنند خدمات رسانی در جهت توسعه کسب و کار راحت‌تر بوده و هزینه کمتری برای دولت دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده زمینه آموزش برای محصول صادراتی نیاز است و برنامه‌های آموزشی آنلاین آب خاک انجام می‌شود تا بتوانیم در سال آینده به سوی تولید محصولات سفارشی اقدام کنیم.
بلاغی عنوان کرد:  باید تلاش کنیم سرمایه گذاران در این زمینه به استان بیاوریم تا از شهرک‌های جدید در حال احداث استفاده کنند و محصولات صادراتی ایجاد کنیم.
مدیر عامل اتحادیه گلخانه داران کشور اظهار داشت: محصولات گلخانه‌ای چهار محصول اصلی فلفل رنگی، بادمجان، سبزیجات و  گوجه است و در این زمینه هرچه تولید شود ظرفیت صادراتی وجود دارد.
بلاغی گفت: در کشور بالغ بر 18 هزار هکتار گلخانه داریم و بیشترین تولیدات شامل خیار، گوجه، فلفل و بادمجان است که خیار صادراتی نیست، فلفل رنگی و گوجه فرنگی و بادمجان مصرف صادرات دارند و افق توسعه به دو برابری ظرفیت موجود است.
وی تصریح کرد: توسعه گلخانه‌ها اولویت اساسی وزارت جهاد کشاورزی است و تنها راه نجات منابع آبی زیر زمینی است که در همه استانها ستاد استانی تشکیل می‌شود و  در زنجیره ارزش محصولات براساس ثبت سفارش از سوی مشتری کشت انجام می‌شود و بازاریابی نیز انجام می‌شود.
مدیر عامل اتحادیه گلخانه داران کشور افزود: در مسکو سردخانه‌ای اجازه کردیم تا محصولات را دپو کنیم و به بازار عرضه کنیم.
بلاغی تصریح کرد: هم و غم ما صادرات است و ظرفیت تولید در کشور وجود دارد. در حوزه بانکی نیز تسهیلات بانکی در خراسان جنوبی 12.5 درصد است که سال گذشته 7 درصد بود.
وی اظهار داشت: سالن بسته بندی مناسبی در استان وجود ندارد. در روستاها اگر قرار است اتفاقی در بحث گلخانه‌ها صورت گیرد در گام اول ظرفیت روستاها باید شناسایی شود و ببینند کدام روستا برق آب گاز دارد.
مدیر عامل اتحادیه گلخانه داران کشور عنوان کرد: بهترین سوخت در محصولات گلخانه‌ای گاز است و ایجاد روستاهای گلخانه‌ای باید نزدیک هم باشند و بیش از 20 کیلومتر با هم فاصله نداشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد