hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کدام شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری بیشتر درگیر کرونا هستند؟

کدام شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری بیشتر درگیر کرونا هستند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه شهرکرد و شهرستان بن بالاترین میزان گرفتاری کرونا را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: میزان مرگ و میر کرونا در کشور ۵.۷۶ و چهارمحال و بختیاری حدود ۳.۱درصد، همچنین میزان بهبود بیماران در کشور ۸۷ درصد و در استان ۸۶ درصد است.
مجید شیرانی ۲۳ شهریورماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون در جهان ۲۷ میلیون نفر به کرونا مبتلا و نزدیک به یک میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: بعد از پیک اولیه بیماری کرونا در کشور در فروردین‌ماه و اواسط اردیبهشت با یک شیب نزولی در خرداد مواجه شدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اکثر استان‌های کشور وارد پیک دوم شیوع و بروز کرونا شدند، چهارمحال و بختیاری در دو هفته ابتدایی شهریورماه در اوج شیوع کرونا بود و در هفته سوم روند تا حدودی نزولی شد.
وی با اشاره به اینکه در چند روز پایانی هفته گذشته با افزایش چشمگیر بیماران سرپایی مبتلا به کرونا مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: روزانه با شناسایی حدود ۱۰۰ بیمار سرپایی مواجه هستیم، این یک هشدار برای افزایش تعداد بیماران بستری در دو هفته آینده است.
شیرانی ادامه داد: اگر مراودات خانوادگی ادامه پیدا کند، قطعا تعداد بیماران افزایش پیدا می‌کند، بیماران سرپایی با وجود توصیه‌ها، قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند و این مسئله و مخفی کردن بیماری نگران‌کننده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تاکنون از ۲۷ هزار و ۱۸۹ نفر مشکوک و مبتلا به کرونا نمونه‌گیری انجام شده است، یادآور شد: از این تعداد ابتلای ۶۷۱۵ نفر مثبت اعلام شد و ۲۰۳ نفر تا شب گذشته جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه شهرکرد و شهرستان بن بالاترین میزان گرفتاری کرونا را به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: میزان مرگ و میر کرونا در کشور ۵.۷۶ و چهارمحال و بختیاری حدود ۳.۱درصد، همچنین میزان بهبود بیماران در کشور ۸۷ درصد و در استان ۸۶ درصد است.
شیرانی تاکید کرد: بیش‌ترین میزان گرفتاری ویروس کرونا در رده سنی بین ۱۶ تا ۴۵ سال با درصد ۵۴.۹۲ است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مشکلات کلینیک امام علی(ع) شهرکرد، توضیح داد: با کمبود پزشک در برخی مواقع و کمبود فضا مواجه هستیم، روزانه نزدیک ۲ هزار مراجعه به این مرکز داریم.
وی با بیان اینکه  دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر با کمبود نقدینگی مواجه است، عنوان کرد: درمان بیماران رایگان است و همین مسئله بار سنگینی بر دوش دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قرار داده است.
در ادامه سیدراشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص بازرسی از مدارس، اظهار کرد: تاکنون ۹۶۷ مورد بازرسی از مدارس انجام شده که از این تعداد ۶۶۹ مدرسه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند.
وی گفت: به‌طور میانگین حدود ۶۹ درصد مدارس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، اما کوهرنگ با ۱۵ درصد کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را داشته است.
جزایری بیان کرد: رعایت نکردن فاصله اجتماعی، نبود صابون مایع و موادگندزدا، جمع‌آوری نکردن آبخوری‌ها و مجهز نبودن سرویس‌های بهداشتی از مهم‌ترین نواقص موجود در مدارس است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد