hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز ملی سینما

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز ملی سینما

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پیامی روز ملی سینما را گرامی داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پیامی 21 شهریور روز ملی سینما را گرامی داشت.
در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

نقش اثرگذار رسانه‌های جمعی در نظام‌های اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تحقق نظم، امنیت اجتماعی، گسترش وفاق، همگرایی، همراهی و همبستگی اجتماعی بوده و سینما به عنوان یک رسانه جمعی، ابزاری فرهنگی برای افزایش سطح آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی شناخته می‌شود.

هیچ ابزاری بهتر، واضح‌تر و اثرگذارتر از فیلم و سینما نمی‌توانند ابعاد و زوایای فرهنگ، هنر، تمدن، اقتصاد و.. یک جامعه را نشان دهد و از این منظر، سینما یک سرمایه اجتماعی ماندگار و اثربخش به وجود آورده است.

سینمای ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت توجه به محتوا و سینمای معناگرا به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های هنر هفتم در مسیر جریان‌سازی، پویایی و ارتقای فرهنگ جامعه حرکت نموده و سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت نیز به عنوان پرثمرترین ژانر و گونه سینمای پس از انقلاب، توانسته جریان مهمی برای نمایش حماسه سازی‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنها در طول و پس از هشت سال دفاع مقدس ایجاد نماید.

امروز نیز درخت تنومند سینمای ملی ما مفتخر به حضور موثر نسلی از جوانان و پیران هنرمند، پرتوان، دقیق، خلاق و با اخلاق است.

21 شهریور ماه روز ملی سینما، بهانه و فرصت مناسبی برای تقدیر و تکریم از تمامی هنرمندان، تلاشگران و فعالان این عرصه و خانواده بزرگ سینمای ایران است، ضمن گرامیداشت این روز، برای تمامی علاقه‌مندان به هنر هفتم آرزوی موفقیت روزافزون می‌نمایم.

رمضانعلی معتمدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد