hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت کرونا در دزفول زرد است

وضعیت کرونا در دزفول زرد است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: درحال حاضر وضعیت کرونا در دزفول زرد است، اما این حالت نیز هشدار به دنبال دارد.
علی فرهمند پور سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: درحال حاضر وضعیت کرونا در دزفول زرد است، اما این حالت نیز هشدار به دنبال دارد و یش‌بینی می‌شد که در شهریور ماه با پیک بعدی کرونا و تداخل آن با آنفلوانزا مواجه شویم که آمار مبتلایان در استان طی چند روز اخیر افزایش داشته است.
او افزود: با توجه به اتفاقات قبلی و جلوگیری از آغاز پیک در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد اجرا و رعایت اصول  بهداشتی با شدت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
فرهمند پور بیان داشت: آمار مبتلایان به کرونا افزایش یافته و شماره موارد ترخیصی از بیمارستان در دزفول کاهش یافته، اما خوشبختانه مورد فوتی تاکنون ثبت نشده است.
 سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: باتوجه به آنکه آمار ۸۰ درصد استان به طور ناگهانی افزایش یافته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تا تمهیدات لازم ازجمله تاکید به استفاده از ماسک، برقراری ایستگاه‌های سلامت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مجدداً شدت گیرند و  براساس تقاضای مردم طی چند روز گذشته پارک‌ها و بوستان‌های شهرستان بازگشایی شدند، اما با توجه به مشورت با دانشگاه علوم پزشکی دزفول از امروز مجدداً تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهرستان تعطیل خواهند شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: از دیگر مباحث مطرح‌شده در ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس بود که حضور در مدارس برای دانش‌آموزان اختیاری است و سال تحصیلی جاری بر پایه آموزش‌های مجازی خواهد بود
او گفت: درصورتی‌که بنا بر ضرورت و یا تشخیص والدین دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند باید نظارت ویژه‌ای بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی شود و وضعیت کرونا دزفول در حال حاضر زرد است، اما این حالت باز هشدار به دنبال دارد.
فرهمند پور اظهار داشت: برخی از اماکن همانند فرودگاه و تعدادی از بانک‌های دزفول پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند که جا دارد نظارت بیشتری بر اجرای اصول بهداشتی شود و به همت مردم شهرستان در مقابله با کرونا آگاهی لازم کسب شده و اهتمام به استفاده از ماست که خطر ابتلا را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد تاثیر بسزایی در کنترل بیماری دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد