hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > سند تک‌برگی برای ۱۴۸ هزار هکتار اراضی جنوبی شهرستان شاهرود صادر شد

سند تک‌برگی برای ۱۴۸ هزار هکتار اراضی جنوبی شهرستان شاهرود صادر شد

محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از صدور ۱۴۸ هزار هکتار اراضی شاهرود به سند تک‌برگی خبر داد و گفت: طرح کاداستر جلوگیری از پدیده زمین‌خواری را به دنبال دارد.

محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه طی سال جاری کاداستر ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی حوزه جنوبی شاهرود انجام و برای آن سند مالکیت اراضی ملی به‌صورت سند تک‌برگی صادر شد، ابراز داشت: درواقع طرح کاداستر جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و تثبیت پلاک‌های قانونی منابع طبیعی را به دنبال دارد.

وی ضمن بیان اینکه کاداستر یا حدنگاری، مجموعه اقداماتی که در راستای تثبیت مالکیت اراضی با همکاری دستگاه‌های متولی اراضی ملی و دولتی به‌وسیله اداره‌های ثبت‌اسناد و املاک محل وقوع املاک صورت می‌گیرد، افزود: تسریع در اجرای کاداستر اراضی ملی در منابع طبیعی شاهرود پیگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه رفع تداخل ناشی از اجرای قوانین موازی از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود، ابراز داشت: کار نقشه‌برداری کاداستر برای مابقی اراضی ملی شاهرود نیز در دست اقدام قرار دارد که درمجموع به میزبان سندهای تک‌برگی افزوده خواهد کرد.

کشاورزیان اضافه کرد: یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند برای مبارزه با زمین‌خواری مؤثر باشد اجرای طرح حدنگاری است زیرا با در داشتن سند تک‌برگی سودجویی از اراضی ملی نیز کاهش می‌یابد.

  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد