hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار مبتلایان کرونایی و بستری‌شدگان ‌در کردستان افزایش پیدا کرد‌

آمار مبتلایان کرونایی و بستری‌شدگان ‌در کردستان افزایش پیدا کرد‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از روز گذشته تاکنون آمار بستری‌شدگان در استان از ۱۱۳ نفر به ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

فرزین رضاعی  از شناسایی 13 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان خبر داد و اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون آمار بستری‌شدگان از 113 نفر به 120 نفر افزایش یافته است.

وی به تشریح آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان پرداخت و افزود: در حال حاضر 58 بیمار کرونایی در سنندج، 19 بیمار در سقز،11 بیمار در قروه، 8 بیمار در کامیاران، 7 بیمار در بیجار، 5 بیمار در مریوان، 5 بیمار در دیواندره، 5 بیمار در بانه و 2 بیمار در دهگلان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون 32 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی‌سی‌یو) بیمارستان‌های استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: آمار کلی فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون 449 نفر بوده که یکی از آنان در 24 ساعت گذشته فوت کرده است.


وی گفت: تاکنون 159 نفر در سنندج، 85 نفر در سقز، 39 نفر در قروه، 38 نفر در کامیاران، 33 نفر در بانه، 32 نفر در دیواندره، 27 نفر در بیجار، 26 نفر در مریوان و 10 نفر در دهگلان به‌دلیل ابتلای به کرونا جان‌ خود را از دست داده‌اند.

رضاعی خطاب به شهروندان کردستانی تصریح کرد: برای ریشه‌کنی ویروس کرونا باید همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی رعایت شود در غیر این‌صورت شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر این بیماری در استان خواهیم بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد