hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کدام شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت سفید، زرد و قرمز کرونایی است؟

کدام شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت سفید، زرد و قرمز کرونایی است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز رتبه بندی شهرستان‌ها از نظر میزان مبتلا نسبت به جمعیت را برشمرد و گفت: اهر، بناب، چاراویماق، تبریز و هریس به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

محمدحسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگاران، آخرین وضعیت کرونای آذربایجان شرقی را تشریح کرد و اظهار داشت: تنها شهرهای ورزقان، هوراند و اسکو سفید هستند و شهرهای مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه بقیه شهرها در دسته بندی نارنجی و قرمز هستند که ما غیر از سفید و زرد را قرمز تلقی می‌کنیم، شهرهای هشترود، هریس، چاراویماق، تبریز، بناب و اهر در وضعیت نارنجی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر اینکه بقیه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند، ابراز داشت: در مجموع، میانگین شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز است و باید مراعات بهداشت فردی و فاصله اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی رتبه بندی شهرستان‌ها از نظر میزان مبتلا نسبت به جمعیت را برشمرد و گفت: اهر، بناب، چاراویماق، تبریز و هریس به ترتیب بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نظرسنجی از بیماران مبتلا به کرونا را یادآور شد و گفت: 70 درصد مبتلایان اعلام می‌کنند که از نحوه مراعات اطلاع کامل داشتند اما در برخی مواقع این مراعات می‌شکند و در جایی ماسک خود را بر می‌دارند یا دست خود را به چشم و دهان خود می‌زنند و باعث می‌شود فرد با تمام مراعات‌ها، در نهایت با یک غفلت مبتلا شود.

وی در ادامه، با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچگونه داروی پیشگیری اعم از داروهای سنتی و صنعتی مؤثر نداریم، ابراز داشت: هرکس ادعایی کرده، اثبات علمی ندارد و استفاده درست از ماسک، رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله اجتماعی تنها راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

صومی، بازگشایی مدارس را یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید گندزدایی و فاصله گذاری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا محیط مدرسه آلوده نشود. معتقدم کوتاهی در استفاده از ماسک در مدارس، هر نوع عدم رعایت باعث انتشار ویروس است. دانش آموز باید در مسیر خانه تا مدرسه، در مدرسه و مسیر مدرسه تا خانه رعایت بیشتری بکند تا از ابتلای احتمالی پیشگیری شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد