hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| بهره‌برداری کامل از بيمارستان شهرک سلامت تا 1.5 سال آینده

اصفهان| بهره‌برداری کامل از بيمارستان شهرک سلامت تا 1.5 سال آینده

پنجشنبه گذشته کلينيک اورولوژي و ناباروري مردان (Urohealth) طي مراسمي در شهرک سلامت اصفهان گشايش يافت.

مدیرعامل شرکت پرستیژلند ایران و مجری شهرک سلامت اصفهان در این آیین اظهار کرد: مجموعه شهرک‌های سلامت در دنیا به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود و این صنعت دارای ابعاد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای خود است. در همین راستا توانستیم یک مجموعه برای ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی مطابق با استانداردهای روز دنیا در استان اصفهان راه‌اندازی کنیم و مهندسان ایرانی این صنعت را بومی‌سازی کردند.

مسعود صرامی در مورد راه‌اندازی بیمارستان فوق تخصصی شهرک سلامت تأکید کرد: تمام مراحل ساخت بیمارستان فوق تخصصی شهرک سلامت انجام‌شده و مجوزهای آن از وزارت بهداشت دریافت شده اما در چند ماه گذشته افرادی نگذاشته‌اند این پروژه روند عادی خود را طی کند. باوجوداین مشکلات امیدواریم تا 5/1 سال آینده این بیمارستان به بهره‌برداری کامل برسد. او ادامه داد: تمام خدمات این بیمارستان از قبل آماده‌شده است، مرکز تصویربرداری با متراژ بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر با استانداردهای به روز و بین‌المللی ساخته‌شده و دستگاه‌های آن در حال نصب است.

تاکنون 1000 میلیارد تومان برای شهرک سلامت هزینه شده است

رضا هیبتی، مدیر بهره‌برداری شهرک سلامت نیز تصریح کرد: مجموعه شهرک سلامت دارای چهار فاز است که فاز نخست آن به‌صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و کلینیک‌ها آماده بهره‌برداری هستند که اکنون نیز شاهد گشایش کلینیک اورولوژی بودیم. فاز دوم آن شامل پاراکلینیک ها هستند که مرکز تصویربرداری این فاز در ۳۰ روز آینده به بهره‌برداری می رسد و مرکز آزمایشگاهی آن نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری است. او در مورد هزینه‌های ساخت این پروژه تصریح کرد: تا امروز 1000 میلیارد تومان برای مجموعه شهرک سلامت هزینه شده است.

 هیبتی بابیان اینکه باید پتانسیل‌های پزشکی را شناسایی و از آنان به‌خوبی استفاده کرد افزود: در همین راستا برای اینکه بتوان پتانسیل‌های کشور را در حوزه پزشکی شناخت یک نمایشگاه گردشگری سلامت پیش‌بینی کردیم که ۱۱ تا ۱۳ مهر به همت شهرک سلامت برگزار می‌شود تا بتواند پتانسیل‌های کشور را در حوزه پزشکی شناسایی کرد. همین نمایشگاه را در سطح بین‌المللی در اردیبهشت‌ماه سال آینده و با بزرگان صنعت پزشکی دنیا برگزار خواهیم کرد. امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی و با پیشرفت این شهرک بتوانیم در شرایطی که همگان از اوضاع نابسامان اقتصادی به‌عنوان یک تهدید نام می‌برند بتوان از این تهدید به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد و یک امکان در جهت ارزآوری و ارتقای سیستم در مراکز درمانی باشد.

وجود امکانات کافی در شهرک سلامت جهت رفاه حال بیماران

دکتر پیمان صالحی، متخصص اورولوژی و ناباروری مردان و اختلالات جنسی نیز در حاشیه آیین افتتاحیه کلینیک اورولوژی خود واقع در شهرک سلامت گفت: رسالت شهرک‌های سلامت در سراسر دنیا ارائه خدمات پزشکی سهل‌الوصول به مراجعه‌کنندگان است. علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی، شهرک‌های سلامت تمام تلاش خود را برای ارائه آموزش‌های صحیح درزمینه پیشگیری از بیماری‌ها گذاشته تا از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری شود. 

در همین راستا شهرک سلامت استان اصفهان نخستین شهرک پزشکی در کشور است که با اهداف سایر شهرک‌های سلامت در دنیا جهت خدمت‌رسانی به هم‌وطنان راه‌اندازی شده است. با توجه به موقعیت ویژه‌ای که این مرکز دارد تصمیم گرفتم تا کلینیک خودم را در این مرکز افتتاح کنم. امید است با شروع فعالیت این کلینیک تخصصی بتوان در زمینه بیماری‌های کلیوی و مجاری ادرار آموزش‌ها و اطلاعات کافی را در اختیار مراجعه‌کنندگان و کلیه هم‌وطنان قرارداد تا بتوان جلوی برخی کاهش از بیماری‌ها را گرفت. در این مرکز بخش‌های مختلفی وجود دارد، در بخشی بیماران به‌صورت سرپایی درمان شده و در بخش دیگر مشاوره‌های لازم برای عمل جراحی و اقدامات پیشگیرانه به اشخاص داده می‌شود.

او در ارتباط با امکانات به‌کاررفته در شهرک سلامت جهت رفاه حال مراجعه‌کنندگان بیان کرد: شهرک سلامت در حاشیه شهر مستقرشده است که بتواند تا حدی از ترافیک شهر بکاهد و بیماران برای رسیدن به مرکز درمانی با معضل ترافیک روبه‌رو نشوند به همین خاطر این شهرک در حاشیه شهر ساخته‌شده تا تردد بیماران به‌راحتی انجام گیرد. از دیگر امکانات این شهرک ایجاد پارکینگ رایگان برای بیماران است تا هنگام مراجعه به شهرک با مشکل پارک خودرو روبه‌رو نشوند. همچنین آسانسورها و تهویه‌های فضا به‌منظور راحتی حال مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته‌شده است. در کلینیک اورولوژی نیز امکانات خوبی برای اشخاص در نظر گرفته‌شده است و سعی شده فضای کلینیک به‌طوری طراحی شود تا بیماران هنگام مراجعه انرژی مثبت از فضا دریافت کنند. همچنین به جهت آموزش بیماران پیام‌های پزشکی آماده‌شده است که در قالب تیزر و کلیپ برای اشخاص به نمایش درخواهد آمد. 

صالحی در ارتباط با توسعه این کلینیک گفت: در هر فرایندی اگر رشد و پیشرفت نباشد مطمئناً آن فرایند از علم روز عقب میافتد برای همین امر با توجه به شرایطی که در پیش‌گرفته‌ایم امیدواریم تا امکانات این کلینیک را توسعه داده و روزبه‌روز با علم روز همگام شویم. او در ارتباط با آینده شهرک سلامت گفت: بیشتر کارشناسان آینده خوبی را برای مجموعه شهرک سلامت متصور شدند؛ و این مجموعه می‌تواند تا حد زیادی در زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان شهر اصفهان و مثمر ثمر باشد.

پوشش اخبار پزشکی در پایگاه خبری تندرستی امروز

در ادامه این آیین از پایگاه خبری تندرستی امروز رونمایی شد. امیر اکبری مدیرعامل گروه رسانه‌ای رویداد پارسی نیز در همین راستا اظهار کرد: برای راه‌اندازی سایت تندرستی امروز در دو سال، جلسات متعدد با پزشکان و مشاوران برگزار شد و تصمیم بر آن شد تا به مناسبت گشایش و بهره‌برداری از کلینیک اورولوژی یک سایت پزشکی نیز به مدیرمسئولی رئیس کلینیک افتتاح شود. تمام تلاش گروه رسانه‌ای رویداد پارسی بر این بوده است تا این سایت وسیله‌ای برای اطلاع‌رسانی اخبار پزشکی در استان‌های مختلف باشد. امیدواریم با راه‌اندازی این سایت بتوان تمام اخبار پزشکی شهرک سلامت و سایر بخش‌های مرتبط با این موضوع را برای عموم هم‌وطنان به‌خوبی اطلاع‌رسانی کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد