hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استقبال اندک خانواده‌ها و بلاتکلیفی سرویس‌های مدارس

استقبال اندک خانواده‌ها و بلاتکلیفی سرویس‌های مدارس

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تا این لحظه استقبال بسیار کمی از سرویس های مدارس شده است، گفت: همانطور که هنوز تکلیف مدارس کاملا مشخص نیست، سرویس دهی مدارس هم به عنوان بخش جانبی تحت تاثیر قرار گرفته و دچار بلاتکلیفی شده است.
هادی منوچهری ، اظهار کرد: اگر قرار بود سال تحصیلی جدید به روال سال قبل باشد پیش بینی می شد سرویس های مدارس در قالب ۴۹ شرکت حمل و نقل دانش آموزی و بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو، به حدود ۷۴ هزار دانش آموز در شهر اصفهان سرویس دهی کنند.
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا منجر به موضع گیری های متفاوت توسط آموزش و پرورش شد که به نوعی مردم را برای استفاده از سرویس های مدارس مردد و سردرگم کرد، گفت: تا این لحظه استقبال بسیار کمی از سرویس های مدارس شده است و هنوز آموزش و پرورش هم مردم را به سمت استفاده از سرویس مدارس هدایت نکرده، چون در واقع مدیران مدارس پل ارتباطی مردم با سرویس های مدارس هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از آمادگی سرویس های مدارس برای خدمات رسانی به دانش آموزان در سال جدید خبر داد و افزود: قرار است مدارس از هفته آینده والدین را برای ثبت نام یا عدم ثبت نام سرویس های مدارس راهنمایی کنند، این در حالی است که آمادگی خوبی برای سرویس دهی در صورت تقاضای مردم وجود دارد.
وی با اشاره به دغدغه های زیادی که در سال تحصیلی جدید وجود دارد، تصریح کرد: گروه بندی دانش آموزان و حضور آن ها در ساعت های مختلف در مدارس، کار سرویس دهی را سخت و حتی غیرممکن می کند.
منوچهری خاطرنشان کرد: همانطور که هنوز تکلیف مدارس کاملا مشخص نیست، سرویس دهی مدارس هم بخش جانبی است که تحت تاثیر قرار گرفته و به نوعی دچار بلاتکلیفی شده است، اما امیدواریم هرچه زودتر تکلیف سرویس های مدارس مشخص شود.
وی با بیان اینکه تاکنون ثبت نام برای سرویس مدارس بسیار اندک بوده است، به افزایش ۲۵ درصدی هزینه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید با مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: این عدد قطعا برای رانندگان سرویس های مدارس کافی نیست و اگر برمبنای واقعی محاسبه می کردیم باید بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا می کرد، ولی دقیقا مشابه چانه زنی کارگر و کارفرما، شورای شهر و فرمانداری اصفهان مجبور بودند هر دو طرف را درنظر بگیرد تا هم افزایش حداقلی برای خانواده ها و هم حمایت از رانندگان اتفاق بیفتد و به همین دلیل در نهایت افزایش ۲۵ درصدی مصوب شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه از ۵۱ شرکت سرویس مدارس در اصفهان فقط ۲ شرکت به دلیل مشکل تخلف تعلیق شدند، ولی تمام ۴۹ شرکت فعال برای سال تحصیلی جدید اعلام آمادگی کرده اند، افزود: شرکت های حمل و نقل هزینه اجاره محل و کارمند دارند و به دنبال طرح هایی مثل استقرار دو شرکت در یک مکان مشترک هستند تا هزینه هایشان کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید ببینیم چه اتفاقی در هفته های آینده برای مدارس می افتد، تصریح کرد: حمل و نقل یک بخش کوچک از آموزش است و فقط ۷۴ هزار دانش آموز از سرویس مدرسه استفاده می کنند، این در حالی است که بلاتکلیفی در زمینه حضور دانش آموزان در کلاس های درس به زیرشاخه های آموزش هم کشیده شده که یکی از آنها سرویس های مدارس است.
منوچهری به شیوه نامه های بهداشتی تدوین شده برای سرویس های مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: امسال تعداد دانش آموزان هر سرویس از ۳ نفر بیشتر نخواهد بود، ضمن اینکه استفاده از ماسک الزامی است، همچنین ضدعفونی کردن خودرو و سایر شیوه نامه های بهداشتی مدنظر خواهد بود و بر اجرای آن نظارت می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد