hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| ۹ میلیارد تومان، گردش مالی سالانه تعاونی‌های شهرضا

اصفهان| ۹ میلیارد تومان، گردش مالی سالانه تعاونی‌های شهرضا

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا بالا بودن نرخ بیکاری، خشکسالی، نرخ بالای مهاجرپذیری و بالا بودن نسبت شهرنشینی را از تهدیدات این شهرستان برشمرد و گفت: رونق‌بخشی تعاون شاه‌کلید حل معضلات اقتصادی است.


 مصطفی اباذری در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرضا، از وجود ۱۴۰ تعاونی در این شهرستان خبر داد و افزود: گردش مالی سالانه این تعاونی‌ها، ۹ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه ۸۹۳ نفر در بخش تعاون شهرستان شهرضا مشغول به کار هستند، اظهار کرد: توسعه تعاونی‌ها زمینه حل مشکلات بزرگ اقتصادی ازجمله بیکاری و رکود را فراهم می‌کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به ضعف روحیه تعاون و کار جمعی در این شهرستان، تأکید کرد: باوجودآنکه اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر در این شهرستان به یک الگوی کشوری تبدیل شد و ۸۰ درصد مسافران این شهرستان، توسط تعاونی‌های حمل‌ونقل جابه‌جا می‌شوند، هنوز مردم به کارکرد تعاونی‌ها اعتقاد ندارند.

اباذری با بیان اینکه آمار بیکاری اعلام‌شده شهرستان از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با سرشماری نفوس و مسکن متفاوت است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سرشماری در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۵ تعداد ۱۰ هزار نفر به جمعیت شهرستان افزوده‌شده است، اما شمار بیکاران این شهرستان همچنان ۵ هزار نفر اعلام‌شده که با واقعیت سازگار نیست.

او بالا بودن نرخ بیکاری، خشکسالی، نرخ بالای مهاجرپذیری و بالا بودن نسبت شهرنشینی را از تهدیدات این شهرستان برشمرد و افزود: رونق‌بخش تعاون شاه‌کلید حل معضلات اقتصادی است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا، اشتغال‌زایی با سرمایه‌گذاری اندک را از مزایای توسعه تعاونی‌ها برشمرد و تصریح کرد: سرانه اشتغال‌زایی در بخش تعاون ۱۰ میلیون و پانصد هزار تومان است، یعنی با هر بار سرمایه‌گذاری این مبلغ، یک شغل ایجاد می‌شود.

اباذری با اشاره به واگذاری تسهیلات توسعه روستایی با نرخ شش درصد، اظهار کرد: میزان این تسهیلات به ازای اشتغال هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان است با دوره بازپرداخت ۵ سال است. او با تأکید بر ضرورت حمایت از تعاونی‌های فعال در زمینه بومگردی و صنعت توریسم، تصریح کرد: بومگردی به‌عنوان محور توسعه استان اصفهان شناخته‌شده است. رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا ایجاد شرکت تعاونی عمران توسعه فراگیر این شهرستان را اقدامی جدید در توسعه بخش تعاون برشمرد و افزود: در صورت ایجاد و گسترش این شرکت، پروژه‌های عمرانی شهرضا توسط پیمانکاران این شهرستان اجرا می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد