hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش دو برابری ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

افزایش دو برابری ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وضعیت قرمز آبادان از احتمال ورود بیمارستان دوم به چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده  اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از استان‌ها، دو پیک بیماری کرونا را تجربه کردند، از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌کردیم که احتمالا پیک دوم بیماری در خوزستان را در فصل پاییز تجربه کنیم بنابراین در حال آمادگی هستیم. در حال حاضر بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان در آمادگی کامل قرار دارند و از نظر تجهیزات و دارو مشکلی نداریم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص میزان آمادگی کادر درمانی برای مواجهه با موج بیماری در فصل پاییز گفت: بیشترین مشکل ما در این زمینه، کمبود کادر پرستاری است؛ تعداد پرستاران کم است و همین پرستاران نیز با توجه به طولانی شدن مدت شیوع بیماری، خسته شده‌اند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.
وی افزود: در چند روز اخیر موارد سرپایی و بستری مبتلایان به کرونا رو به افزایش بوده است و تعداد بیماران تقریبا نسبت به یکی دو هفته قبل، حدود دو برابر افزایش یافته است.
سلمان‌زاده بیان کرد: افزایش و کاهش آمار بیماران، به رفتار مردم بستگی دارد. اگر مردم رعایت کنند، میزان ابتلا به بیماری نیز کمتر می‌شود؛ مهم‌ترین عامل گسترش ویروس، کمتر رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پیک کرونا، ۷۰ درصد مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک استفاده می‌کردند اما اکنون شاید کمتر از ۱۵ درصد مردم این منطقه از ماسک استفاده می‌کنند و این در حالی است که انتظار می‌رود ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند. این وضعیتِ کاهش استفاده از ماسک، بسیار بد و خطرناک است.
وی افزود: اکثر مبتلایان، در میهمانی یا مراسم عزاداری‌ شرکت کرده بودند یا به سفر رفته‌اند یعنی مردم دقیقا کارهایی که می‌گوییم انجام ندهند را انجام داده‌اند.
سلمان‌زاده بیان کرد: اگر این وضعیت ادامه یابد احتمال می‌رود سه چهار هفته سخت را پیش رو داشته باشیم و احتمال اینکه بیمارستان دوم نیز برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان وارد چرخه شود، زیاد است؛ در حال حاضر نیز بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های ICU و ۶۰ درصد تخت‌های عادی ویژه بیماران کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تکمیل شده است.
وی افزود: در حال حاضر آبادان در وضعیت قرمز و خرمشهر و شادگان در وضعیت نارنجی قرار دارند. ادامه یا عدم ادامه سیر صعودی بیماری قابل پیش‌بینی نیست اما امیدواریم مردم بیشتر رعایت کنند تا شاهد سیر نزولی بیماری باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد