hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۶ بستری جدید بر اثر ابتلاء به کرونا در اردبیل/۳نفر جان باختند

۴۶ بستری جدید بر اثر ابتلاء به کرونا در اردبیل/۳نفر جان باختند

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۴۶بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

دکتر شهرام حبیب زاده  در خصوص آخرین وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا در استان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۱ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی در خصوص آمار تفکیکی موارد بستری ناشی از ابتلاء به بیماری کرونا در هر شهرستان اظهار کرد: از تعداد بیماران بستری طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر از اردبیل، ۳ نفر در پارس آباد، ۷ نفر مشگین‌شهر، ۱۰ نفر گرمی و یک نفر از خلخال گزارش شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مورد درمان هستند.
دکتر حبیب زاده با بیان اینکه متأسفانه ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا فوت کردند افزود: در حال حاضر شهرهای خلخال، پارس آباد، گرمی و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، شهرهای اردبیل، بیله سوار، سرعین و نیر در وضعیت زرد، شهرهای اصلاندوز، کوثر و نمین در وضعیت سفید قرار دارند.
وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آینده پیش بینی می‌شود اردبیل وارد پیک سوم نیز شود هشدار داد: با توجه به هشدارهای قبلی و اینکه فصل پاییز ممکن است این ویروس با ویروس آنفولانزا همزمان اتفاق بیافتد از مردم می‌خواهیم کماکان رعایت فاصله اجتماعی و نیز استفاده از ماسک را جدی بگیرند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به حضور دانش آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: انتظار داریم اولیا و مربیان و نیز مدیران مدارس سلامتی فرزندان و دانش آموزان خود را به جد پیگیری کنند و علائم احتمالی را با پزشک در جریان بگذارند.
دکتر حبیب زاده خروج شهرهای استان از وضعیت قرمز را ناشی از جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی از سوی مردم دانست و افزود: انتظار داریم مردم منتظر صدور دستورات و محدودیت‌ها نبوده و خودشان در مقابله با این ویروس همت داشته باشند و قطعاً شکست این بیماری عزم همگانی را می‌طلبد و کادر درمان به تنهایی نمی‌تواند در عدم شیوع آن دخیل باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد