hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند

۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری شدن ۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان تا ظهر امروز چهارشنبه خبر داد.
فرزین رضاعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان شناسایی شده‌اند.
وی با اشاره به شمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان کردستان تا ظهر امروز، گفت: هم‌اکنون ۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند.
رضاعی با بیان اینکه شهرستان سنندج دارای بیشترین بیمار مبتلا به کرونا است، عنوان کرد: هم‌اکنون در بیمارستان‌های سنندج ۵۳ نفر بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هم اکنون در سقز هفت نفر، مریوان ۹ نفر، قروه چهار نفر، بیجار سه نفر، کامیاران هفت نفر، دیواندره یک نفر و بانه هشت نفر و دهگلان یک نفر بستری هستند.
رضاعی به وضعیت بیماران بدحال در بیمارستان‌های استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون ۲۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی. سی.یو) بستری هستند.
وی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان کردستان از ابتدا تاکنون را ۴۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه دو بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۸۵ نفر در سقز، ۱۵۷ نفر در سنندج، ۳۸ نفر در قروه، ۳۳ نفر در بانه، ۲۵ نفر در مریوان، ۲۷ نفر در بیجار، ۳۸ نفر در کامیاران، ۳۲ نفر در دیواندره و ۱۰ نفر در دهگلان جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر دفن افراد فوت شده به‌دلیل ابتلاء به ویروس کرونا، بیان کرد: همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با این کار که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، دفن شده‌اند.
رضاعی خطاب به مردم استان کردستان گفت: روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد