hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شیراز در صدر مرگ و میر مبتلایان به کرونا در فارس

شیراز در صدر مرگ و میر مبتلایان به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شیراز از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در در صدر مرگ و میر مبتلایان به کرونا در فارس قرار گرفته و شهرستان بختگان موردی از مرگ و میر را نداشته است.
عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت فارس به آمار جانباختگان بیماری کرونا به تفکیک شهر‌های استان فارس اشاره و اظهار کرد: شیراز با ۳۹۹ مورد مرگ، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در صدر قرار گرفته و شهرستان بختگان موردی از مرگ و میر بیماران کروناویروس را نداشته است.
او با تفکیک دیگر شهرستان‌های استان فارس در این زمینه بیان کرد: مرودشت با ۵۸ مورد؛ کازرون با ۴۲ مورد؛ آباده با ۲۱ مورد؛ لامرد با ۱۹ مورد؛ داراب با ۱۸ مورد؛ قیروکارزین با ۱۶ مورد؛ کوار با ۱۰ مورد؛ شهرستان‌های زرین دشت، ممسنی و پاسارگاد هر کدام با هشت مورد؛ اقلید و زرقان هر کدام ۶ مورد؛ مهر، استهبان و خرم بید هر کدام ۵ مورد؛ سروستان، فیروزآباد، ارسنجان و سپیدان هر کدام ۴ مورد؛ نی ریز با ۳ مورد؛ رستم، بیضا و کوه چنار هر کدام ۲ مورد و فراشبند، خرامه، بوانات و سرچهان هر کدام یک مورد مرگ در اثر کروناویروس در رتبه‌های بعدی جدول تجمعی جانباختگان کروناویروس در استان بوده و دیگر موارد نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.
همتی ادامه داد: آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۲۶۳ هزار نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس در استان فارس تهیه شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری با بررسی بیش از ۲۶۳ هزار نمونه آزمایشگاهی، ۴۵ هزار و ۹۱۵ بیمار مبتلا به کروناویروس شناسایی شده اند.
عبدالرسول همتی افزود: طی دیروز تاکنون با جان باختن ۵ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، آمار جانباختگان این بیماری در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۸۶۹ مورد افزایش یافت.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بستری شدن ۶۹۴ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان فارس، افزود: از این تعداد ۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه استان بستری هستند.
همتی، همچنین ۴۲ هزار و ۶۶۲ بیمار کروناویروس از ابتدا تاکنون در استان بهبود پیدا کرده اند که از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او، این تعداد را معادل ۹۳ درصد بیماران شناسایی شده اعلام و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد بهبودی همه بیماران باشیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی منظم دست ها، حامی سلامت خود، خانواده و افراد جامعه باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد