hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| ادارات 250 میلیارد ریال به برق گلستان بدهکارند

گلستان| ادارات 250 میلیارد ریال به برق گلستان بدهکارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: مطالبات این شرکت از ادارات و دستگاه‌های دولتی استان حدود 250 میلیارد ریال بوده که انباشت آن به دلیل پرداخت نشدن قبوض برق مصرفی این بخش‌ها در چند سال اخیر است.


علی‌اکبر نصیری اظهار امیدواری کرد که با پرداخت به‌موقع این بدهی‌ها، راه برای سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های ضروری در استان هموار شود.

نصیری ادامه داد: نیروگاه علی آبادکتول سالانه 2 میلیون و 500 هزار مگاوات ساعت برق تولید می‌کند و منبع اصلی تأمین برق گلستان در محدوده پیک مصرف تابستان است، اما افزایش تولید این نیروگاه به حمایت بیشتر مسئولان نیاز دارد.

او گفت: علاوه بر آن تکمیل نیروگاه‌های مراوه تپه و رامیان در دستور کار این شرکت قرار دارد که با بهره‌برداری از آن‌ها حدود 20 مگاوات برق در روز به ظرفیت انرژی شبکه توزیع گلستان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیان کرد: اگر تا پایان سال این طرح‌های توسعه‌ای به سرانجام نرسد از هم‌اکنون پیش‌بینی کمبود برق در روزهای اوج مصرف تابستان آینده دور از انتظار نیست. نصیری به ظرفیت گلستان برای تولید برق از انرژی خورشیدی هم اشاره کرد و گفت: دولت به دلیل تأثیر فراوان کاهش مصرف برق پس از گسترش پنل های خورشیدی؛ انرژی تولیدشده را خریده و نسبت به گسترش و توسعه آن نیز اهتمام ویژه دارد. همچنین کاهش آب ذخیره‌شده پشت سدها به‌عنوان یکی از نیازهای اولیه تولید برق، کاهش تولید و افزایش بالای مصرف به دلیل گرمای بی‌سابقه، ضرورت ایجاد یک جایگزین مناسب برای برق تولیدی نیروگاه‌ها را بیشتر از همیشه کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد