hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سپاه قم در خط مقدم مقابله با کرونا

سپاه قم در خط مقدم مقابله با کرونا

  معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) قم گفت: سپاه قم در زمینه های مختلف از نخستین ساعات اعلام کشف شیوع بیماری کرونا برای یاری مردم در مقابله با این بیماری به میدان آمد.
به گزارش رویداد ایران_قم،مهدی‌کبیری‌پور در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات ناحیه ویژه بسیج شهرستان قم برگزاری شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در تشریح اقدامات سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) استان قم در راستای مبارزه با کرونا اظهار کرد: از ساعات اولیه روزی که شیوع بیماری کرونا در قم اعلام شد و وضعیتی خاص در شب انتخابات برای قم ایجاد کرد قرارگاه زیستی ناحیه امام رضا(ع) در راستای مهار این بیماری و مقابله با آن شروع به فعالیت کرد.
  وی با بیان اینکه نخستین اقدام سپاه قم در راستای مقابله با مشکلات میکروبی و بیماری‌ها وارد کردن نیروهای متخصص است افزود: در نخستین گام در شرایطی که هیچ شناختی نسبت به ویروس کرونا در ایران وجود نداشت کارشناسان جنگ نوین از سوی سپاه پاسداران وارد فاز تحقیق شدند و اطلاعات اولیه در زمینه‌های مختلف از جمله رفتارهای ویروس کرونا، میزان گستردگی آن، میزان اثرگذاری آن بر رده‌های سنی مختلف و ... را جمع آوری کردند.
  معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) ادامه داد: اقدام بعدی سپاه پس از تحقیقات اولیه، تجهیز یگان پدافند جنگ نوین بود که با هماهنگی و تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان قم صورت گرفت.
  کبیری‌پور اذعان کرد: نیروهای یگان جنگ نوین نیرو زمینی بروجرد نیز طی هماهنگی‌هایی که سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) انجام داد در قم حاضر شدند و تجربیات ارزنده و تجهیزات متعددی با خود به قم آوردند و گروه کامل‌تری برای ضدعفونی کردن معابر و بیمارستان‌ها شکل گرفت.
  وی بیان کرد: با همکاری نیروها و تجهیزات سپاه برخی بیمارستان‌های قم هر 24 ساعت و برخی از آن‌ها هر 42 ساعت یک بار بر اساس مکانیزم خودکار به طور دقیق ضدعفونی می‌شدند.
  معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) راه‌اندازی سریع ایستگاه‌های ضدعفونی برای پاکسازی تاکسی‌ها و مکان‌های بزرگ و پرتردد در سطح استان با همکاری پایگاه‌های بسیج و نیروهای بسیجی در قم را از دیگر اقدامات سپاه در راستای مقابله با کرونا دانست و گفت: برپا ساختن بیمارستان صحرایی و اختصاص بیمارستان علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) سپاه به درمان بیماران کرونایی ضمن دو برابر کردن ظرفیت تخت‌های این بیمارستان نیز از دیگر اقدامات سپاه علی ابن ابی طالب (ع) در راستای مقابله با کرونا بود.
   
  همکاری پزشکان و پرستاران سپاه با کادر درمانی قم
  کبیری‌پور تصریح کرد: برای کمک به کادر درمانی قم بیش از 120 نیروی سرباز پزشک و پزشک و پرستار رسمی سپاه از استان‌های مختلف در قم حضور یافتند و در قالب اکیپ‌های متعدد پزشکی و پرستاری در شیفت‌های مختلف به کادر مراکز درمانی سطح قم اضافه شده و به کار مشغول شدند.
  وی با بیان اینکه نظر پزشکان این بود که بیماران کرونایی بعد از بهبودی تا مدتی باید در فضایی به دور از خانواده باشند  تا ضریب خطر انتقال این بیماری کاهش یابد اضافه کرد: مجتمع یاوران مهدی با ظرفیت 700 تخت نیز به مرکز مراقبت از بیماران بهبود یافته از کرونا به منظور کاهش شیوع این بیماری اختصاص یافت.
  معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) قم ادامه داد: با راه‌اندازی قرارگاه مقابله با کرونا کریمه اهل بیت(س) به همت آقای زاکانی و محوریت سردار شاهچراغی با همکاری سپاه، قم به 62 محله تقسیم شد و کمیته محلات در هر محله اقدامات مختلفی از جمله توزیع وسایل بهداشتی، اعطای کمک‌های معیشتی، سرکشی به خانواده‌هایی که بیماران بهبودیافته کرونایی یا متوفی کرونایی داشتند و ... صورت می‌گرفت و تا کنون نیز این اقدامات به صورت پراکنده ادامه دارد.
  کبیری‌پور با اشاره به تحقق اقدامات ارزنده در زمینه مواسات و همدلی در سطح قم عنوان کرد: پایگاه‌های بسیج در سراسر قم در عرصه مواسات و همدلی به منظور کمک‌رسانی به خانواده‌هایی که با شیوع کرونا آسیب دیدند بسیار پررنگ عمل کردند.
   
  مواسات و همدلی بی‌نظیر مردم قم در کنار سپاه
  وی اذعان کرد: حتی در محله‌های فقیر نشین قم نیز مردم بسته‌های معیشتی برای کمک به خانواده‌های کمتر برخوردار اهدا می‌کردند که این معنای واقعی همدلی را می‌رساند.
  معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) قم گفت: سپاه قم در دو بازه زمانی کمک‌های مؤمنانه و مواسات را اجرا کرده است که بازه نخست از زمان شیوع بیماری کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان بود و خود سه مرحله را در بر می‌گرفت؛ مرحله نخست از اوایل شروع کرونا تا نیمه شعبان، مرحله دوم در نیمه شعبان و روزهای بعد از آن انجام شد و مرحله سوم در طول ماه مبارک رمضان صورت گرفت.
  کبیری‌پور بیان کرد: بازه دوم کمک‌های قرارگاه مواسات سپاه نیز بعد از ماه مبارک رمضان طی سه مرحله تعریف شد که مرحله نخست آن دهه ولایت یعنی از عید قربان تا غدیر بود، مرحله دوم دهه نخست ماه محرم بود و مرحله سوم دهه آخر ماه صفر بود.
  وی اضافه کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در محلات و مناطق مختلف همچنان به صورت پراکنده توسط پایگاه‌های بسیج محلات و گروه‌های جهادی مختلف ادامه داد.
 معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) قم با بیان اینکه بسیاری از اقدامات خیران و گروه‌های جهادی به دلایل مختلف از جمله عدم تمایل خیران به صورت آماری اعلام نشد افزود: بر اساس مستندات به دست آمده 65 هزار و 226 بسته معیشتی قابل توجه با ارزش بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون تومان تهیه شد و توسط بسیج محلات در محله‌های مختلف قم توزیع شد.
  کبیری‌پور ادامه داد: در قالب قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) نیز 20 هزار کارت هدیه نقدی به ارزش 500 هزار تومان که در مجموع حدود 10 میلیارد تومان برای آن هزینه شد در بین خانواده‌های نیازمند قم توزیع شد.
   
  تولید بیش از 861 هزار ماسک در 33 کارگاه تولید ماسک
  وی عنوان کرد: ضد عفونی کردن بیش از هشت هزار و 500 مسجد و بیش از 38 هزار نقطه و معابر مختلف در سطح شهر، توزیع  187 هزار پک اهدایی وزارت بهداشت به کمک نیروهای بسیجی، توزیع بیش از 30 هزار بسته بهداشتی که به کمک بسیجیان تهیه شده بود، توزیع بیش از 89 هزار بروشور آموزشی در بین خانواده‌ها و 150 هزار مورد آموزش چهره به چهره همگانی با کمک طلاب و نیروهای بسیج محلات از دیگر اقدامات سپاه قم در راستای مقابله با کرونا بود.
  معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن‌ابی‌طالب(ع) قم تولید 861 هزار ماسک در 33 کارگاه تولید ماسک که به همت سپاه قم راه‌اندازی شد را دیگر اقدامات این نهاد دانست و گفت: علاوه بر این‌ها بسیج دانشجویی به عنوان کارگاه مادر از اوایل شیوع کرونا  در قم فعالیت خود در زمینه تولید ماسک را آغاز کرد و ضمن تهیه مواد اولیه، ماسک‌ها توسط 1500 بانو در سراسر قم تولید می‌شد و پس از جمع‌آوری سپس به وسیله دستگاه ازن که در محل بسیج دانشجویی مستقر بود ضدعفونی و سپس توزیع می‌شد.
  کبیری‌پور بیان کرد: حدود 900 هزار ماسک از نقاط مختلف از جمله توسط خیران و نهادهای دولتی و غیردولتی در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفت که توسط نیروهای شبکه توزیع بسیج توزیع شد.
  وی ادامه داد: 344 هزار پرس غذای گرم تهیه و در محله‌های کمتر برخوردار بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد