hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شوکی بزرگ به خریداران گوشی های هوشمند

شوکی بزرگ به خریداران گوشی های هوشمند

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: گرانی گوشی‌های هوشمند در بازار این شهر بیشتر مردم را به خرید گوشی‌های کارکرده یا اقساطی سوق داده است.
افشین اکبری رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: قیمت گوشی‌های تلفن همراه به دلیل وارداتی بودن برند‌های مختلف آن، وابستگی مستقیم به نرخ ارز دارد و نوسانات نرخ ارز هم قیمت این کالا را افزایش داده است.

او افزود: در سه هفته اخیر قیمت هر دلار تا ۲۱۰ هزار ریال کاهش پیدا کرد و متعاقب آن ۱۰ تا ۲۰ درصد از قیمت انواع برند‌های گوشی تلفن همراه کم شد، اما هم اکنون قیمت هر دلار ۲۴۰ هزار ریال است و به تبع آن گوشی تلفن همراه وارداتی قیمت بالایی دارد.

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد هرگونه گرانفروشی در بازار گوشی تلفن همراه را تکذیب و  ادامه داد: از آنجا که ارایه ارز در "سامانه" نیما کاهش یافته است واردکننده سود قانونی ۱۵ درصدی خود را اعمال نمی‌کند و به سود پنج تا شش درصدی در فروش گوشی تلفن همراه قانع است.


اکبری بیان کرد: از سوی دیگر فروشنده گوشی تلفن همراه از هفت درصد سود قانونی خود گذشته و گوشی تلفن همراه را با دو درصد سود قانونی عرضه می‌کند.

او تصریح کرد: سیاست‌های ارزی تاثیر مستقیم بر قیمت گوشی تلفن همراه گذاشته وگرنه هیچ گرانفروشی در عرضه این کالا در بازار رخ نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد تاکید کرد: ۳۸۸ شرکت انواع برند‌های گوشی تلفن همراه را وارد کشور می‌کنند و هیچ کمبودی از این کالا در سطح بازار وجود ندارد.

اکبری اظهار کرد: رقابت شدید بین واردکنندگان مانع از عدم تعادل در بازار گوشی تلفن همراه و عموما این کالا کمتر از سقف مجاز سود برای فروشنده عرضه می شود.

او افزود: هم اکنون در بازار مشهد انواع برند‌های گوشی تلفن همراه فراوان است، اما فروش کمتر آن‌ها بوده و مردم به ناچار به دلیل کاربرد بالای این کالا یا گوشی تلفن همراه نو را به صورت اقساطی خریده و یا نوع مستعمل آن را می‌خرند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد