hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خانواده‌ها تمایلی به خرید لوازم التحریر ندارند

خانواده‌ها تمایلی به خرید لوازم التحریر ندارند

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم التحریر اصفهان با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی خرید لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: از زمانیکه کلاس‌ها مجازی شد و یا بیشتر والدین به دلیل شیوع کرونا تمایلی به حضور فیزیکی فرزندان خود در مدارس ندارند، به نوعی دیگر نیازی به لوازم التحریر نخواهند داشت و این صنف رو به نابودی می رود.
اکبر چیت ساز در خصوص میزان استقبال دانش آموزان از لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: اینکه امسال برخی مدارس به صورت مجازی تشکیل می شود موجب کاهش ۷۰ درصدی خرید لوازم التحریر از سوی دانش آموزان و والدین آنها شده است.
وی توضیح داد: در شرایطی که در آستانه سال جدید هستیم، با توجه به شیوع کرونا و مجازی بودن سیستم آموزش، یک فروشنده لوازم التحریر شاید در روز تنها ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان فروش داشته باشد و در حالیکه پیش تر با توجه به فروش کتاب در واحدهای صنفی این اتحادیه، میزان فروش آنها بسیار بالاتر بود.
رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم التحریر اصفهان تصریح کرد: زمانیکه کلاس ها مجازی شد و یا بیشتر والدین به دلیل شیوع کرونا تمایلی به حضور فیزیکی فرزندان خود در مدارس ندارند، به نوعی دیگر نیازی به لوازم التحریر نخواهند داشت و این صنف رو به نابودی خواهد رفت.
به گفته چیت ساز، در حال حاضر دانش آموزان اگر نیاز مبرمی به خودکار، مداد، دفتر و ... داشته باشند، اقدام به خرید لوازم التحریر می کنند.
وی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید شرایط برای تولید لوازم التحریر مهیا است، گفت: متاسفانه برخی مدارس به دانش آموزان تاکید می کنند که فلان برند خاص مداد، دفتر، مداد رنگی و ... را باید تهیه کنید، در حالیکه برخی محصولات ایرانی حتی کیفیتی بهتر و مشابه جنس خارجی دارند.
رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم التحریر اصفهان در خصوص شرایط تولید دفتر نیز، اظهار کرد: باید توجه داشت که شهر اصفهان تولیدکننده ۷۰ درصد دفتر کشور است و سه کارخانه کاغذ و دفتر در این استان فعالیت می کنند که محصولات خود را به عمده فروشان این صنف تحویل می دهند.
وی با اشاره به افزایش قیمت کاغذ، تاکید کرد: با وجودی که کاغذ گران شده است، اما کمبودی در تامین دفتر در کشور نداریم.
چیت ساز با بیان اینکه قیمت لوازم التحریر خارجی با توجه به نوسان نرخ دلار افزایش داشته است، ادامه داد: لوازم التحریر ایرانی نیز با توجه به افزایش حقوق کارگر، بیمه، مالیات و حدود ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته گران شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام دفتر موجود در بازار ایرانی است، گفت: با وجود انواع لوازم التحریر از جمله خودکار، مداد، پاک کن، تراش و .... خارجی در بازار، محصولات کاملا مشابه ایرانی آن موجود است و هیچ کمبودی در بازار نداریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد